Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl komt als eerste supermarkt met retourpinnen

Een artikel terugbrengen naar de winkel en het aankoopbedrag via de betaalautomaat op je bankrekening retour ontvangen, het kan bij steeds meer winkels. Sinds maandag 4 september kan dat bij supermarktketen Lidl als eerste supermarkt in Nederland in al haar filialen.

Geld direct terug op rekening
De Nederlandse consument ontving in het verleden meestal contant geld bij het retourneren van goederen. Met retourpinnen krijgen klanten die een aankoop terugbrengen naar de winkel, het geld rechtstreeks teruggestort op hun betaalrekening. Een retourpintransactie is mogelijk wanneer de aankoop met een betaalpas of creditcard is betaald. Het maakt daarbij niet uit bij welke bank de klant bankiert. De consument voert zijn pas in, waarna de winkelier een retourpintransactie start. De volgende werkdag is het bedrag bijgeschreven op de rekening. Een retourpinbon met handtekening van de winkelier geeft de garantie dat het bedrag onderweg is.

Retourpinnen bij Lidl
Lidl is de eerste supermarkt in Nederland waar retourpinnen mogelijk wordt gemaakt bij alle winkels. "Wij vinden retourpinnen een klantvriendelijke oplossing voor het retourneren van producten. Wij verkopen ook kleding, huishoudelijke producten en gereedschap en dan is een veilig en efficiënt retourbeleid voor de klant en de organisatie belangrijk", aldus Christine Braun van Lidl Nederland.

Veilig en handig
Door retourpinnen is er geen contant geld meer nodig bij het terugbrengen van aankopen. Dat biedt voor zowel consumenten als winkeliers voordelen. Zo hoeft een winkelier niet langer grote hoeveelheden contant geld aan te houden en hoeft de consument niet met contant geld over straat. Zeker bij grotere aankopen, zoals non-food producten, is dat een voordeel, zo meldt stichting bevorderen efficiënt betalen.

Bron: Stichting bevorderen efficiënt betalen
Publicatiedatum: