Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour gaat voedselverspilling te lijf

Na overleg van 6 maanden hebben Carrefour en de Franse Minister van Landbouw een verdrag ondertekend om de strijd tegen voedselverspilling tegen te gaan. De overheid is een initiatief gestart om het verspillen van levensmiddelen in de Franse huishoudens te verminderen. Tegelijkertijd wordt er in de supermarkten een nieuw label geïntroduceerd waarop wordt aanbevolen voor welke datum de producten dienen te worden geconsumeerd. 

Onder deze nieuwe wet is het voor grote bedrijven gemakkelijker om levensmiddelen aan charitatieve instellingen te doneren. Het programma, dat ieder element in de keten omvat van platteland tot het bord, is door Carrefour in 11 landen waaronder ook Frankrijk geïmplementeerd. Ook op Europees niveau heeft Carrefour het verdrag “Retail Agreement on Waste” ondertekend. 

Carrefour heeft een speciale website gelanceerd onder de naam 
www.anti-gaspillage.carrefour.fr om de consument op de hoogte te houden van acties op het gebied van voedselverspilling. Naast deze consumentenactie is er ook voor het personeel een campagne gestart. De beste ideeën worden beloond. Carrefour is ook een initiatief gestart welke producten de beste houdbaarheidsdatum vertonen.

Carrefour heeft in 2012 83 miljoen maaltijden en verschillende koelwagens en koelcellen aan de voedselbankorganisaties gedoneerd. In samenwerking met ANDES (Franse Nationale Organisatie voor het ontwikkelen van sociale levensmiddelen winkels) en de SEB Group wil Carrefour eind dit jaar smoothie en soep counters in de winkels plaatsen om zo de onverkochte groenten en fruit optimaal te verwerken. 
Publicatiedatum: