Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn België stunt met ‘zeven halen, twee betalen’: "nooit eerder gebeurd"

Albert Heijn België lanceert een uitzonderlijke promotie: 'zeven halen, twee betalen' op zestien producten, wat neerkomt op ruim 71% korting. Volgens woordvoerder Ann Maes is dit "dé kans om de voorraadkast te vullen". Promojager Gunther Devisch noemt het bij AD een ongeziene actie in de Belgische supermarktwereld.

De promotie geldt onder meer voor merken als Dash, Dreft, Colgate en Brabantia, en lokt veel enthousiaste reacties van consumenten. Experts zien de actie echter als een marketingstunt om marktaandeel te winnen, mogelijk ten koste van de merken zelf.

Retailprofessor Pierre-Alexandre Billiet waarschuwt dat zulke zware kortingen merken kunnen ondermijnen, omdat klanten nog zelden de volle prijs betalen. Concurrent Colruyt zal volgens hem moeilijk kunnen achterblijven, wat kan leiden tot een verdere promotiestrijd tussen supermarkten. Albert Heijn zegt dat zulke extreme acties uitzonderlijk blijven, maar nog aantrekkelijkere promo's niet uitsluit.

Bron: AD

Gerelateerde artikelen → Zie meer