Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
speelt in op gezonde snacktrend en seizoensmarketing

Pompoenvormige mandarijn opnieuw op Europese markt

Halloweena™ mandarin keert terug voor derde seizoen. De pompoenvormige mandarijnensoort ontwikkeld door Genesis Fresh en geteeld en vermarkt door AMFresh Group in geselecteerde Europese landen, keert terug voor haar derde seizoen. Met het oog op nieuwe markten wordt de variëteit steeds populairder.

Dit jaar kreeg de mandarijnensoort vroegtijdige erkenning van de internationale AGF-sector als Fruit Logistica Innovation Awards 2025-kandidaat, vanwege haar originaliteit en bijdrage aan het herdefiniëren van de citruscategorie.

© AMFRESH

"Met zijn levendige, meerkleurige schil, sappig en bijna pitloos vruchtvlees en natuurlijke zoetheid blijft Halloweena consumenten overtuigen die op zoek zijn naar gezondere en leukere alternatieven voor snoep. Gekweekt in Spanje, is het beschikbaar in geselecteerde M&S-winkels in het VK, zowel los als verpakt, en dit jaar debuteert het in Denemarken via een online pilot bij Nemlig.com, waardoor Noord-Europese consumenten een verrassend frisse snackervaring krijgen," zegt David Alba, CEO van Genesis Fresh.

"Halloweena is een buitengewone vroege variëteit die consumenten blijft verrassen en boeien," vervolgt Alba. "Het succes laat zien hoe variëteitsinnovatie nauw kan aansluiten bij consumentvoorkeuren en opnieuw enthousiasme kan creëren binnen de fruitcategorie. We verwachten dat de volumes op korte termijn vijftigvoudig toenemen naarmate nieuwe plantages in productie gaan. Vanwege de sterke vraag en groeiende belangstelling in diverse Europese en Noord-Amerikaanse markten, en de toenemende interesse in de teelt, starten we een licentieproces voor telers die de hoogste kwaliteitsnormen nastreven. Onze visie is de volgende fase van citrusinnovatie voort te stuwen, een die ontdekking inspireert, blijvende waarde creëert en de categorie wereldwijd versterkt."

© AMFRESH

De Halloweena-mandarijn valt op door zijn herkenbare pompoenvorm en levendige presentatie, waarmee het de aandacht van consumenten trekt. Gerichte digitale en winkelgerichte activaties zorgen voor een aantrekkelijke merkervaring en dragen bij aan het herdefiniëren van de beleving van verse AGF.

© AMFRESH

De variëteit versterkt de relevantie van het aanbod en wekt nieuwe interesse binnen de categorie. De positieve marktrespons, gecombineerd met de promotie door de veredelaar en zijn familie via sociale media, positioneert Halloweena als het begin van het citrusseizoen en ondersteunt het gebruik van fruit als een gezond en aantrekkelijk alternatief voor consumenten.

Voor meer informatie:
Patricia Sagarminaga
AMFRESH Groep
[email protected]
www.amfresh.com

David Alba
Genesis Innovation Group
[email protected]

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer