November staat traditiegetrouw in het teken van Movember: de maand waarin mannen wereldwijd hun snor laten staan om aandacht te vragen voor mannelijke gezondheid. Reden voor Stichting Zaadbalkanker en Zespri om opnieuw de krachten te bundelen. Met de campagne 'Zitten jouw kiwi's wel snor?' zetten ze het belang van onder andere zelfonderzoek tegen zaadbalkanker in de spotlights.
© Zespri
Samen roepen ze Nederlanders op om zich aan te sluiten via checkjekiwis.nl en de boodschap verder te verspreiden. "Zaadbalkanker is de meest voorkomende kanker bij mannen tussen 18 en 40 jaar. Als de ziekte in een vroeg stadium wordt ontdekt, ligt de kans op genezing boven de 95%. Vroege opsporing is dus erg belangrijk", Ivo Struik, directeur van Stichting Zaadbalkanker.
"Mannen praten nog te weinig over hun gezondheid, vaak door taboes en schaamte. Daarom gebruiken we samen met Zespri™ opnieuw humor om die drempels te verlagen en mannen aan te moedigen hun gezondheid letterlijk in eigen hand te nemen."
De campagne focust op drie acties:
- Zelfonderzoek: ontdek de eenvoudigste manier om afwijkingen te detecteren.
- Weet wat normaal is: leer je eigen lichaam kennen.
- Snel handelen: ga bij twijfel direct naar de huisarts.
"Humor creëert een veilige omgeving voor mannen om erover te praten", vervolgt Ivo. "Met onze opvallende advertenties van bungelende kiwi's, die voor Movember een snor kregen, starten we het gesprek. Daarna moedigen we aan om checkjekiwis.nl of onze social media te bezoeken voor tips voor zelfonderzoek."
Nele Moorthamers, Head of Marketing ENA bij Zespri, vult aan: "Bij Zespri willen we het welzijn van mensen verhogen via al het goede dat kiwi's bieden. Daarom zetten we ons volledig in voor de gezondheid van mannen, specifiek op preventie en de vroege diagnose van zaadbalkanker. We zijn er trots op samen te werken met Stichting Zaadbalkanker. Hun expertise is van onschatbare waarde om dit belangrijke doel te halen."
Voor meer informatie:
Zespri
[email protected]
www.zespri.com