Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Zitten jouw kiwi's wel snor?'

Stichting Zaadbalkanker en Zespri bundelen krachten voor Movember

November staat traditiegetrouw in het teken van Movember: de maand waarin mannen wereldwijd hun snor laten staan om aandacht te vragen voor mannelijke gezondheid. Reden voor Stichting Zaadbalkanker en Zespri om opnieuw de krachten te bundelen. Met de campagne 'Zitten jouw kiwi's wel snor?' zetten ze het belang van onder andere zelfonderzoek tegen zaadbalkanker in de spotlights.

© Zespri

Samen roepen ze Nederlanders op om zich aan te sluiten via checkjekiwis.nl en de boodschap verder te verspreiden. "Zaadbalkanker is de meest voorkomende kanker bij mannen tussen 18 en 40 jaar. Als de ziekte in een vroeg stadium wordt ontdekt, ligt de kans op genezing boven de 95%. Vroege opsporing is dus erg belangrijk", Ivo Struik, directeur van Stichting Zaadbalkanker.

"Mannen praten nog te weinig over hun gezondheid, vaak door taboes en schaamte. Daarom gebruiken we samen met Zespri™ opnieuw humor om die drempels te verlagen en mannen aan te moedigen hun gezondheid letterlijk in eigen hand te nemen."

De campagne focust op drie acties:

  • Zelfonderzoek: ontdek de eenvoudigste manier om afwijkingen te detecteren.
  • Weet wat normaal is: leer je eigen lichaam kennen.
  • Snel handelen: ga bij twijfel direct naar de huisarts.

"Humor creëert een veilige omgeving voor mannen om erover te praten", vervolgt Ivo. "Met onze opvallende advertenties van bungelende kiwi's, die voor Movember een snor kregen, starten we het gesprek. Daarna moedigen we aan om checkjekiwis.nl of onze social media te bezoeken voor tips voor zelfonderzoek."

Nele Moorthamers, Head of Marketing ENA bij Zespri, vult aan: "Bij Zespri willen we het welzijn van mensen verhogen via al het goede dat kiwi's bieden. Daarom zetten we ons volledig in voor de gezondheid van mannen, specifiek op preventie en de vroege diagnose van zaadbalkanker. We zijn er trots op samen te werken met Stichting Zaadbalkanker. Hun expertise is van onschatbare waarde om dit belangrijke doel te halen."

Voor meer informatie:
Zespri
[email protected]
www.zespri.com

www.stichtingzaadbalkanker.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer