Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Blauwe bessen krijgen nieuwe impuls als snackconcept van supermarkt tot snelweg

Hoewel blauwe bessen inmiddels bekendstaan als een 'superfruit' vanwege hun voedingswaarde en gezondheidsvoordelen, is er nog een groot deel van de bevolking dat ze niet kent en ze nog niet in hun dieet opneemt. Het positioneren van blauwe bessen als perfecte snack op elk moment van de dag kan veel meer consumenten dichterbij brengen.

© Fruitist

Fruitist, tot voor kort bekend als Agrovision, wil dat het snackconcept verder gaat dan een marketingclaim en echt een goed uitgewerkt concept wordt. Dit omvat flinke investeringen in branding, verpakking en design, evenals een distributiestrategie die verder reikt dan de reguliere retail: bioscopen, tankstations, luchthavens, bus- en treinstations, ziekenhuizen en meer.

"Wij zijn ervan overtuigd dat we veel meer consumenten kunnen bereiken door blauwe bessen te verkopen als een lekker en gezond tussendoortje, op de meest aantrekkelijke manier, waardoor we nieuwe consumptiemomenten creëren," vertelt Lydia Castellanos.

© Fruitist

"Wanneer we naar de bioscoop gaan, horen snacks bij de ervaring van de film, en bijna nooit gaat het om gezonde producten," zegt Pascal Orphal, Directeur Business Development bij Fruitist. "Als vader zie ik blauwe bessen als de ideale snack voor kinderen, omdat het gezond is en minder rommelig dan koek, chocolade of chips, vooral onderweg in de auto," voegt hij met een glimlach toe.

Het creëren van opvallende verpakkingen die direct met snacken worden geassocieerd is volgens Pascal een belangrijk onderdeel, en dat is al bereikt. "Nu werken we aan communicatie via media en social media, maar vooral aan strategische plaatsing van het product. We willen dat het concept niet in de reguliere AGF-afdeling in supermarkten staat, maar in een aparte koelkast, met eigen branding, en bij de kassa, naast andere impulsaankopen. Dit zien we al bij Carrefour in Spanje en we hopen dit vanaf 2026 in meer Europese ketens door te voeren."

© Fruitist
Fruitist gepresenteerd in Carrefour-winkels in Madrid

Naast de retail werkt Fruitist aan de uitbreiding van distributie naar luchtvaartmaatschappijen, bioscopen, ziekenhuizen, tankstations, enz. "Hoewel de volumes en winstgevendheid bij supermarkten groter zijn, zien we veel businesskansen met het snackconcept in andere kanalen. Zo creëren we bovendien nieuwe consumptiegewoonten die het algemene verbruik van blauwe bessen zullen verhogen," legt Lydia Castellanos uit.

Op de laatste editie van Fruit Attraction in Madrid presenteerde Fruitist de nieuwe merkidentiteit en verpakkingen. "De feedback was 100% positief. Het lijkt erop dat iedereen ons nieuwe concept voor blauwe bessen begrijpt," benadrukt Lydia. "Het grootste groeipotentieel voor dit concept zien we, naast de VS, vooral in Europa."

© Fruitist

Met producten die al in 28 landen worden verkocht, wordt het merk ondersteund door meer dan 600 miljoen dollar aan investeringen, met een wereldwijd gecontroleerde supply chain die blauwe bessen 52 weken per jaar levert. Momenteel verkoopt Fruitist blauwe bessen uit Peru, en later volgt product uit Chili, Marokko, Egypte, om het volledige kalenderjaar af te dekken met Roemenië.

© FruitistVoor meer informatie:
Lydia Castellanos
Fruitist
[email protected]
Pascal Orphal
Tel.: +34 699 594 340
[email protected]
www.fruitist.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer