Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Exclusieve perenrassen Staay Food Group

"Merkidentiteit 'Deliciously Dressed' goed ontvangen in Madrid"

Tholen - Tijdens de Fruit Attraction in Madrid presenteerde Staay Food Group zich met internationale allure op een nieuwe stand bij de entree van het Holland Paviljoen. Hier kon het familiebedrijf zich uitgebreid aan de bezoekers presenteren. Van de eigen Dulce meloenen uit Brazilië en Costa Rica en de eigen vollegrondsproductie in Spanje tot aan de Hollandse kassen met sla- en tomaten.

© Staay Food Group
Dulce meloenen

Tevens lanceerde het bedrijf een eigen merkidentiteit voor haar drie perenclubrassen Dazzling Gold, Early Desire en Red Conference. "Deze drie perenrassen, die wij op basis van exclusiviteit telen in Nederland en België, onderscheiden zich met kleur-, smaak- en bewaareigenschappen. Om deze exclusiviteit nog meer te benadrukken, hebben we besloten een merknaam eraan te koppelen", vertelt marketing manager Mark Loojenga.

Het trio clubrassen heeft zich de afgelopen jaren volgens Mark uitstekend ontwikkeld. De peren worden inmiddels verkocht aan retail-, foodservice- en groothandelsbedrijven in meer dan 25 Europese landen. "Maar we zien op termijn ook mogelijkheden buiten Europa, bijvoorbeeld voor de Red Conference in Azië."

Merkconcept goed ontvangen
Het kleurrijke 'Deliciously Dressed' merkconcept is volgens de marketing manager goed ontvangen. "Er waren op de beurs zelfs klanten die aangaven dat ze de peren het liefst zo direct in het schap wilden hebben, zo enthousiast reageerden de inkopers op de verpakkingen." Op de vraag waarom Staay kiest voor een exclusief clubmodel antwoordt Mark: "Het voordeel van dit exclusieve clubmodel is dat we vraag en aanbod van deze peren goed in balans kunnen houden. Vooralsnog vertoont het areaal een gestage groei, maar dit gebeurt wel gereguleerd."

© Staay Food Group

Uitbreiding van het merk 'Deliciously Dressed' met andere perenrassen sluit Mark niet uit. "We zoeken naar onderscheid in perenland en dat hebben we met deze drie clubrassen, maar onder deze paraplu zouden zeker meer rassen kunnen vallen."

Breedte van assortiment zichtbaar in nieuwe stand
Mark kijkt tevreden terug op de beurs, waarin Staay Food Group zich met een nieuwe stand presenteerde onder de noemer 'The world is our garden'. "We hebben de breedte van ons assortiment, de omvang van ons netwerk en van onze eigen teelt goed kunnen overbrengen. In onze nieuwe bedrijfsvideo kwamen de productgroepen waarin we gespecialiseerd zijn (hard- en steenfruit, vrucht-, blad- en vollegrondsgroenten, citrus en ananas/meloenen) ook goed terug."

© Staay Food Group

"De beursdagen waren mooi druk, zeker de tweede dag was erg goed, maar ook de derde dag hadden we het opvallend druk. We hebben met al onze doelgroepen goede gesprekken gehad en ook nieuwe afspraken kunnen maken, zowel aan de sourcing- als aan de afzetkant. Wat we duidelijk merken is dat er veel beweging is in de markt."

"Een andere doelgroep die we op de beurs ontmoet hebben, is een groep met achttien vierdejaars HAS-studenten uit Den Bosch. Misschien niet een doelgroep die je meteen op de beurs verwacht, maar we kregen na de beurs wel gelijk aanvragen van deze studenten binnen of ze een strategisch adviesrapport voor ons mochten schrijven, dus daar zijn we graag op ingegaan. We zijn als organisatie in beweging en zetten steeds meer in op jong talent door o.a. samenwerkingen aan te gaan met opleiders zoals de HAS en Fontys Hogeschool."

Voor meer informatie:
Mark Loojenga
Staay Food Group
Tel: +31 (0)180 6799179
[email protected]
www.staayfoodgroup.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer