Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl GB promoot gezond eten ter voorbereiding op UEFA Women's Euro 2025

Sainsbury's CEO waarschuwt voor belastingdruk
De CEO van Sainsbury's, Simon Roberts, waarschuwt de Britse overheid voor extra belastingdruk op de retail na de negatieve effecten van het verhogen van de nationale verzekeringskosten, vooral op werkgelegenheid. De overheid moet voorzichtig zijn met belastingverhogingen, aangezien deze al leiden tot hogere prijzen. Sainsbury's verwacht dit jaar £140 miljoen extra kosten door de wijziging in de nationale verzekeringsbijdragen. Ondanks deze stijgende kosten boekte Sainsbury's sterke groei, mede dankzij de 4,4% omzetstijging bij Argos. Het bedrijf verlaagde kosten door over te schakelen op zelfbediening en slimme apps, en verwacht £1 miljard te besparen tegen 2027.
Bron: theguardian.com

Kroatië: Studenac verkrijgt financieringspakket van €300 miljoen
De Kroatische retailer Studenac heeft €300 miljoen aan financiering opgehaald om groei te bevorderen en bestaande schulden te herfinancieren. De middelen, geregeld door Bank Pekao S.A. als coördinator, zijn goedgekeurd door grote regionale en lokale financiële instellingen, aldus Studenac.
Bron: esmmagazine.com

Spar Gran Canaria combineert retailactiviteiten met Relex voor meer efficiëntie en groei
Spar Gran Canaria, een regionale Spaanse supermarktketen, heeft gekozen voor RELEX Solutions om hun retailactiviteiten te verbeteren. Hiermee streven ze naar een geïntegreerde aanpak voor vraagplanning, voorraadbeheer en prijsoptimalisatie.
Bron: relexsolutions.com

Lidl GB promoot gezond eten ter voorbereiding op UEFA Women's Euro 2025
Voorafgaand aan het UEFA Women's Euro 2025 organiseert Lidl GB een promotiecampagne om sinaasappelschijfjes in de pauzes te herintroduceren. Als officiële AGF-partner van het toernooi biedt Lidl 250 teams in het Verenigd Koninkrijk de mogelijkheid om gratis sinaasappels op te halen tijdens de pauzes.
Bron: retailtechinnovationhub.com

M&S breidt winkelrotatieprogramma uit met £300 miljoen investering
M&S versnelt haar rotatie- en vernieuwingsprogramma, met zestien nieuwe, negen uitgebreide en twaalf vernieuwde winkels gepland voor dit boekjaar. De nieuwe en vernieuwde winkels vertegenwoordigen een investering van £300 miljoen. Alle winkels zullen de nieuwste M&S-indeling hebben, met brede ingangen, ruimere gangpaden en moderne schapdisplays om kwaliteitsproducten, van Dine In tot verse producten, te presenteren. De nieuwe winkels omvatten 12 foodhallen, twee full-line winkels en twee outlets, waaronder de eerder aangekondigde nieuwe full-line winkels in Bath Southgate en Bristol Cabot Circus, en nieuwe foodhallen in Bell Green Sydenham, Abingdon, Cannock en Farnham. M&S blijft op zoek naar nieuwe locaties om haar winkelportefeuille verder uit te breiden, met als doel klanten een betere winkelervaring te bieden, met marktvormige groenten en fruit, bakkerijen met barista-stijl koffie en bredere gangpaden.
Bron: corporate.marksandspencer.com

Ierland: Corrandulla groentebedrijf breidt online services uit
Green Earth Organics uit Corrandulla breidt zijn online bezorgservice voor boodschappen uit. Het familiebedrijf, dat biologische groenten levert, biedt nu meer dan 800 producten aan. De nieuwste toevoegingen zijn biologisch brood en een nieuwe 'Summer Essentials Grocery Box'. Jenny en Kenneth Keavey richtten Green Earth Organics op in 2004 en in 2006 werd het bedrijf volledig biologisch gecertificeerd door de Irish Organic Association.
Bron: galwaybayfm.ie

De opmars van gourmet smaken in kruiden en sauzen
Er is momenteel veel belangstelling voor specerijen, zegt Jeff Webster, directeur van Hunter & Gather, dat sriracha hete saus en chipotle- en limoenmayonaise op 100% avocado-olie verkoopt. Volgens Webster zijn mensen op zoek naar producten die "veel smaak" bieden. De horizon van ketchupliefhebbers is tegenwoordig niet meer beperkt tot tomaten. Er zijn nu ketchups met smaken als biet, tamarinde en zelfs bier, zoals de recent gelanceerde variant van Brewdog, geïnspireerd op zijn Hazy Jane IPA.
Bron: theguardian.com

Amazons indrukwekkende robots uitgelicht
Amazon begon zijn robotica-avontuur in 2012 met één type robot die voorraadrekken over magazijnvloeren verplaatste. Dit was onderdeel van de overname van Kiva Systems, een bedrijf uit Boston, dat later Amazon Robotics werd. Dertien jaar na de introductie van zijn eerste robot heeft Amazon nu 1 miljoen robots in gebruik binnen zijn wereldwijde netwerk van fulfilmentcentra. In juni 2025 werd de miljoenste robot geleverd aan een fulfilmentcentrum in Japan.
Bron: aboutamazon.co.uk