Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
A.H. Worth - VK

Toegenomen vraag naar palmkool

De toenemende voorkeur voor plantaardige voeding en het zelf bereiden van maaltijden heeft geleid tot een waarde­stijging van groenten van 8,5% ten opzichte van vorig jaar, blijkt uit cijfers van Kantar. Vooral de koolsoort cavolo nero, ook wel palmkool genoemd, groeit in populariteit met een indrukwekkende omzetstijging van 19%. Ook andere donkere bladgroenten zoals boerenkool en spinazie zijn in trek, met respectievelijk een verkoopstijging van 14% en 10%.

A.H. Worth, gevestigd in Spalding, Engeland, levert groenten zoals boerenkool, cavolo nero, prei en spinazie aan grote retailers, foodservice, groothandels en voedingsmiddelenfabrikanten. Het bedrijf teelt op 65 hectare cavolo nero in het Verenigd Koninkrijk.

Het cavolo nero-seizoen in het VK loopt van juni tot december. In de maanden dat er geen lokale product is, wordt de palmkool geïmporteerd uit Spanje en Italië.

"Bij A.H. Worth werken we nauw samen met buitenlandse teeltbedrijven om ook tijdens de wintermaanden een stabiele aanvoer van hoogwaardige groenten en fruit te garanderen," aldus Alex Boughton, Managing Director van A.H. Worth. "Het grootste deel hiervan komt uit Spanje, aangevuld met import uit Italië."

Boughton kijkt optimistisch naar het nieuwe seizoen: "Dankzij positieve plantomstandigheden en de regenval in april is de plantengroei vroeg op gang gekomen. De gewichten van brassica's liggen momenteel boven het vijfjaarsgemiddelde. We starten met een ruime beschikbaarheid en uitstekende kwaliteit, wat veelbelovend is voor de komende oogst."

"We hebben ons teeltplan voor cavolo nero zorgvuldig opgesteld om te voldoen aan de stijgende vraag en om consumenten het verse, kwalitatieve product te bieden dat ze verwachten. De teelt verhogen is goed beheersbaar, omdat het gewas na de eerste oogst weer aangroeit, wat zorgt voor flexibiliteit en efficiëntie. Onze producten worden direct geoogst en verpakt in flowwraps in onze fabriek in Fosdyke, Lincolnshire."

"Recente Kantar-data tonen een flinke groei in consumenteninteresse in cavolo nero, doordat meer mensen de smaak en voedingsvoordelen waarderen. Donkere bladgroenten passen perfect in populaire zelfgemaakte gerechten en spreken de groeiende groep consumenten aan die ultrabewerkte voeding wil vermijden. De vezels en andere voedingsstoffen in deze groenten dragen bij aan een gezonde spijsvertering."

Voor meer informatie:
Alex Boughton
A.H. Worth
Tel: +44 (0)1205 260000
[email protected]
www.ahworth.co.uk