Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Nutri-Score beïnvloedt online koopgedrag nauwelijks, maar productvolgorde wel"

Onderzoek van de Universiteit Antwerpen toont aan dat het zichtbaar maken van de Nutri-Score in webshops weinig effect heeft op het koopgedrag van consumenten. Wel blijkt dat de volgorde waarin supermarkten producten presenteren een verschil maakt: wanneer gezondere producten bovenaan staan, kopen klanten merkbaar gezonder. Filteren op Nutri-Score wordt nauwelijks gebruikt. De gemiddelde uitgaven blijven bij alle webshopvarianten gelijk. Dit onderzoek benadrukt het belang van slimme productpresentatie voor het stimuleren van gezonde keuzes online, zegt Distrifood.

Bron: Distrifood