Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl 25 jaar in Ierland

Lidl Ierland viert 25 jaar met 70% meer afzet van Iers fruit
Lidl Ierland heeft ter gelegenheid van haar 25-jarig bestaan het rapport 'Economic Contribution of Lidl in the Republic of Ireland' gepresenteerd. Dit onderzoek, uitgevoerd door Oxford Economics, brengt Lidl's financiƫle bijdrage aan de Ierse economie in kaart, evenals de impact op werkgelegenheid, leveranciers en lokale gemeenschappen. Een opvallend resultaat is de groei van 70% in de inkoop van Iers fruit in de afgelopen vijf jaar.
Bron: corporate.lidl.ie

VK: "Supermarkten moeten gezonde voeding aantrekkelijker maken"
De Britse regering roept supermarkten op om consumenten te helpen gemakkelijker gezonde keuzes te maken. Denk hierbij aan promoties voor gezonde producten of veranderingen in de winkelindeling. Dit initiatief is bedoeld om obesitas tegen te gaan.
Bron: bbc.co.uk

VK: Winkelsluitingen aangekondigd door Southern Co-op
Als reactie op marktveranderingen en stijgende kosten, verkoopt Southern Co-op 22 gemakswinkels. Twintig gaan naar nieuwe eigenaren en twee worden omgevormd tot Southern Co-op's Welcome franchise.
Bron: southern.coop

Grote VK supermarkt dreigt met sluiting van 34 winkels
In Essex dreigt de sluiting van 34 supermarkten tenzij leden instemmen met een fusie met Central Co-op. Dit zou activa en passiva overdragen en sluitingen afwenden, afhankelijk van goedkeuring tijdens aanstaande ledenvergaderingen.
Bron: express.co.uk

Belgiƫ: Okay breidt openingstijden uit met zondagopenstelling vanaf 2026
Vanaf 2026 opent Okay, onderdeel van Colruyt Group, op zondagochtend van 8u tot 12u30. Dit biedt klanten meer flexibiliteit, terwijl er aandacht blijft voor de gevolgen voor het personeel.
Bron: press.colruytgroup.com

Duitsland: Kaufland herstructureert marketingafdeling naar Lidl's voorbeeld
Kaufland, onderdeel van Schwarz Gruppe, rust zijn marketingafdeling met een nieuwe klantgerichte eenheid "Kunde" uit, naar het voorbeeld van zusterbedrijf Lidl, om klantperspectieven sterker te integreren in de bedrijfsvoering.
Bron: retaildetail.eu

VK: The Happy Pear introduceert nieuwe productlijn bij Ocado
Het Ierse duo The Happy Pear breidt hun merk uit in het VK met een nieuw assortiment plantaardige producten, nu beschikbaar via Ocado, waarmee ze hun missie van gezonde en plantaardige voeding verder verspreiden.
Bron: retailtimes.co.uk

VK: M&S-topman noemt verlenging Brexit-voedseletikettering onzinnig
De M&S-directeur bekritiseert de uitbreiding van 'Niet voor EU'-etiketten op Britse producten naar Noord-Ierland als "bureaucratische waanzin", in afwachting van een nieuwe agrifooddeal tussen het VK en de EU.
Bron: bbc.com