Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Picnic groeit stevig, maar blijft verlies draaien

"Winst maken met online boodschappen bezorgen blijkt erg lastig, vooral door hoge kosten voor arbeid"

Picnic groeit hard in omzet, maar blijft diep in de rode cijfers. Sinds de oprichting in 2015 is het verlies opgelopen tot bijna 1 miljard euro. In 2024 bedroeg het verlies 253 miljoen euro. Winst maken met online boodschappen bezorgen blijkt erg lastig, vooral door hoge kosten voor arbeid en bezorging. Hoewel Picnic in Nederland bijna winstgevend lijkt, worden daar niet alle kosten meegerekend, schrijft RTL.

Deskundigen zien weinig kans op structurele winstgevendheid, tenzij Picnic hogere bezorgkosten vraagt, prijzen verhoogt, of veel meer schaal bereikt. Automatisering helpt wel, maar bezorgkosten blijven een grote uitdaging. Een recente rechterlijke uitspraak verplicht Picnic zich aan de duurdere supermarkt-cao te houden, wat de kosten verhoogt. Ondanks de groei is winstgevendheid nog ver weg, al blijft de potentie aanwezig.

Bron: RTL