Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

East of England Co-op boekt winst na jaar van investeringen

DIA draagt €6,8 miljard bij aan de Spaanse economie in 2024
Volgens een onderzoek van Kreab heeft DIA in 2024 een bijdrage van €6,8 miljard geleverd aan de Spaanse economie, wat neerkomt op 0,43% van het BBP van het land en meer dan 100.000 banen. De impact van de retailer wordt verder versterkt door de bredere keten, die voor elke €1 aan directe activiteit maar liefst €3,50 genereert. Het rapport wijst ook op de invloed van DIA op meer dan 60 sectoren.
Bron: esmmagazine.com

Aldi VK zoekt publieke input voor nieuwe winkellocaties
Aldi VK heeft aangekondigd dat het bedrijf het publiek uitnodigt om mee te denken over de beste locaties voor nieuwe winkels in het hele Verenigd Koninkrijk. Als de op drie na grootste supermarkt van het VK roept Aldi klanten op om suggesties in te dienen voor plekken waar nieuwe Aldi-winkels geopend zouden moeten worden.
Bron: aldipresscentre.co.uk

East of England Co-op boekt winst na jaar van investeringen
De East of England Co-op heeft aangekondigd weer winst te maken, dankzij een jaar van strategische investeringen en aanpassingen die gericht waren op het beter inspelen op de behoeften van de lokale gemeenschappen in de regio. De financiële resultaten, gepresenteerd in het meest recente jaarverslag van de retailer, tonen aan dat de East of England Co-op een handelswinst van £1 miljoen heeft behaald uit doorlopende activiteiten. Dit markeert een significante ommekeer van £4,6 miljoen in vergelijking met het vorige jaar.
Bron: talkingretail.com

JD.com (Joybuy) breidt samenwerking uit met Morrisons in het VK
JD.com, beter bekend als Jingdong en in het VK actief onder de naam Joybuy, is de grootste retailer van China op basis van omzet, met bijna 600 miljoen klanten wereldwijd. Het bedrijf staat bekend om zijn snelle bezorgdiensten, met opties voor levering op dezelfde of de volgende dag. Terwijl JD.com zich klaarmaakt om te concurreren met andere supermarkten, is het opvallend dat het ook samenwerkt met Morrisons. Diverse producten van Morrisons zijn nu beschikbaar op Joybuy, waaronder The Best-pizza's, toiletartikelen en diepgevroren zachtfruit.
Bron: Metro.co.uk

Metro ondersteunt nieuwe EU-verordening voor verpakkingen en verpakkingsafval
Als internationale groothandelaar in levensmiddelen steunt Metro de nieuwe Verordening verpakking en verpakkingsafval (PPWR) van de Europese Unie, die eind 2024 werd aangenomen. Deze verordening heeft als doel verpakkingsafval substantieel te verminderen en de herbruikbaarheid en recyclebaarheid van verpakkingen te bevorderen, ter ondersteuning van een efficiëntere omgang met hulpbronnen. In lijn met deze doelstellingen heeft Metro haar verpakkingsverplichtingen herzien en haar eigen doelstellingen verder verfijnd.
Bron: newsroom.metroag.de

Tesco ziet stijging van 20% in de vraag naar hete sauzen
In het afgelopen jaar heeft Tesco een plotselinge stijging van bijna 20% in de vraag naar hete sauzen waargenomen, wat resulteerde in 2,5 miljoen extra verkochte flessen alleen al in de afgelopen 12 maanden. Sriracha, een hartige dipsaus met een zoete ondertoon, gemaakt van diep gefermenteerde paprika's, gedistilleerde azijn, ingemaakte knoflook, suiker en zout, heeft een belangrijke rol gespeeld in het stimuleren van deze groei.
Bron: tescoplc.com