HAK heeft besloten de Boerenkool, Spinazie en Spinazie met room in alle potformaten per direct uit de winkels terug te halen. De producten kunnen mogelijk stukjes rubber bevatten. Dit kan mogelijk een gevaar voor de gezondheid opleveren. Ondanks dat de kans klein is dat dit het geval is, nemen ze geen risico's, zo geeft het bedrijf aan.
"Wij adviseren daarom consumenten de Boerenkool, Spinazie en Spinazie met room in alle potformaten (zie rand deksel, code beginnend met LG262 t/m LG292) niet op te eten en terug te brengen naar hun supermarkt. Daar krijgen zij bij inlevering van het product het aankoopbedrag terug."
HAK biedt haar excuses aan voor dit ongemak. "Wij zullen alle mogelijke maatregelen nemen om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Bij vragen kunnen consumenten tijdens kantooruren contact opnemen met de HAK consumentenservice via het nummer 0800-0221525 of via [email protected]."
- Waarom haalt HAK Boerenkool en Spinazie terug?
HAK heeft besloten om de Boerenkool, Spinazie en Spinazie met room in pot (alle formaten) per direct uit de winkels terug te halen, omdat deze producten mogelijk stukjes rubber bevatten. Ondanks dat de kans klein is, neemt HAK geen risico's en haalt de producten uit voorzorg terug. - Wat te doen wanneer men het product heeft gekocht?
HAK adviseert om de Boerenkool, Spinazie en Spinazie met room in pot (alle formaten) met codes, die beginnen met LG262 t/m LG292, niet op te eten en terug te brengen naar de supermarkt. Daar krijgt men bij inlevering van het product het aankoopbedrag terug. Dat kan ook zonder kassabon. - Waar is de code te vinden?
De codes, die beginnen met LG262 t/m LG292, kan men vinden op de rand van de deksel van de pot. - Waarom waarschuwt HAK voor het eten van deze producten?
De voornaamste reden om de producten terug te roepen is dat de stukjes rubber mogelijk kans kunnen geven op verslikken. Ondanks dat de kans klein is dat er stukjes rubber in de groenten zitten, neemt HAK geen risico's en haalt de producten uit voorzorg terug.
Bron: HAK