Finland: Omzet S Group van januari tot maart bijna op het niveau van vorig jaarDe retailomzet vóór belastingen van de regionale coöperaties van S Group, SOK Corporation en hun dochterondernemingen bedroeg 3.276,4 mln euro in januari-maart 2025. De omzet was 1,1% lager dan vorig jaar toen de schrikkeldag en bijna de volledige Pasen in het eerste kwartaal van het jaar vielen.
Bron: s-ryhma.fi
VK en Ierland: Deliveroo onthult nieuwe white label oplossing, met Tesco als lanceringspartnerDeliveroo heeft de lancering van Deliveroo Express aangekondigd, een nieuwe white label-oplossing in het VK en Ierland die retailers in staat moet stellen on-demand bezorging rechtstreeks via hun eigen online kanalen aan te bieden. Bij een white label-oplossing blijft de technologie en logistiek afkomstig van een externe partij – in dit geval Deliveroo – maar verschijnt die onder de merknaam van de retailer zelf. Tesco is het eerste merk dat samenwerkt met Deliveroo Express en gebruikt de dienst voor de Whoosh-flitsbezorging in Ierland.
Bron: kamcity.com
Zwitserland: Lidl voegt gekoelde verse artikelen toe aan preventieprogramma tegen voedselverspillingLidl Zwitserland heeft zijn inzet om voedselverspilling tegen te gaan vergroot door gekoelde verse producten op te nemen in zijn anti-voedselverspillingsprogramma. De retailer biedt al 'Rettersäckli' (spaarzakken) aan, met visueel onvolmaakte, maar perfect eetbare groenten en fruit tegen een gereduceerde prijs.
Bron: esmmagazine.com
Grote Britse supermarkten verlagen groenten met Pasen naar slechts 15 penceConsumenten kunnen de deal van 16 april tot 20 april ophalen en net als bij Lidl gelden de prijsverlagingen van Sainsbury voor witte aardappelen, pastinaken, koolraap en wortelen. Er zit echter één addertje onder het gras bij Sainsbury's. Om de kortingen te krijgen moet je lid zijn van de Nectar Card. Als je geen lid bent van de Nectar Card, kun je je gratis registreren door de Nectar App op je smartphone te downloaden.
Bron: mirror.co.uk
Duitsland: Consumentenorganisatie klaagt Lidl aan voor Plus-appSchendt de Lidl Plus-app de rechten van de consument? De Federatie van Duitse Consumentenorganisaties (Verbraucherzentrale Bundesverband) vindt van wel en zegt dat Lidl klanten onvoldoende informeert over het feit dat de gegevens die ze delen in ruil voor de kortingen en coupons die ze ontvangen niet alleen worden gebruikt voor gepersonaliseerde reclame, maar ook voor marktonderzoek. De organisatie heeft daarom besloten de discounter aan te klagen, meldt Lebensmittel Zeitung.
Bron: retaildetail.eu