Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Lichte prijsdruk door grote volumes Indiase druiven"

Druiven zijn een uitgesproken seizoensproduct in Italië. In de zomer en herfst draait alles om de Italiaanse oogst. Maar zodra de winter aanbreekt, maken de druiven uit het zuidelijk halfrond hun opmars in het schap. Andrea Peviani, commercieel directeur van Peviani, schetst de huidige marktsituatie.

"Peviani was een van de eerste bedrijven die pitloze druiven in Italië introduceerde", vertelt hij. "Dat was het resultaat van grondig marktonderzoek in het buitenland. Pitloze druiven zijn ondertussen een van onze sterkste productgroepen. Smaak, geur, bite en kwaliteit staan bij ons voorop. Daarbij kiezen we onze teeltpartners zorgvuldig en blijven we voortdurend vernieuwen. Dat is onze succesformule."

De pitloze druiven uit het buitenland worden alleen geïmporteerd wanneer de Italiaanse oogst, vooral uit Apulië, niet beschikbaar is. In die regio bezit de familie Peviani eigen percelen en werkt ze samen met de telersorganisatie OP Athena.

"Vanuit deze gecertificeerde en streng gecontroleerde keten leveren we onze Italiaanse pitloze druiven tussen juli en december", legt Peviani uit. "In de overige maanden halen we ze uit landen als Peru, Zuid-Afrika, Chili en Egypte. Met onze partners overzee hebben we een jarenlange samenwerking opgebouwd. Ze delen onze visie op kwaliteit en duurzaamheid. De Italiaanse markt heeft specifieke voorkeuren – vooral wat betreft kleur van de druif – en alleen dankzij deze hechte samenwerking kunnen we daar perfect op inspelen."

De vraag naar pitloze druiven blijft groeien. Ze bieden de vertrouwde smaak van traditionele druiven en zijn vooral populair bij kinderen.

"We importeren witte, rode en blauwe pitloze druiven, met de nadruk op premiumrassen die goed aansluiten bij de voorkeuren van onze klanten. Op dit moment liggen de prijzen in lijn met het historisch gemiddelde. Wel zien we momenteel prijsdruk door grote volumes uit India die Europa binnenkomen", vervolgt Peviani.

Wat verpakkingen betreft, ziet Peviani duidelijke trends: "Het populairst is de zogeheten clamshell, een hersluitbare tray van 500 gram. Soms wordt datzelfde gewicht ook verpakt in een gesealde tray of in flowpack. Tijdens het Italiaanse seizoen zien we ook grotere verpakkingen, gezinsformaten van 800 gram tot een kilo."

"We kunnen al die verpakkingen op maat leveren, afhankelijk van wat de klant vraagt", besluit Peviani.

Voor meer informatie:
Peviani SpA
Via Lombardia 7/9
27010 Siziano (PV) – Italië
Tel: +39 (0)382 678511
www.pevianigroup.it