Xenia is genomineerd in twee categorieën voor de komende World Food Innovation Awards: "Beste natuurlijke product" en "Beste marketingcampagne". De benadering van het merk voor verse producten en de sterke betrokkenheid bij consumenten heeft erkenning gekregen in een sector waar bewerkte voedingsmiddelen en exotische superfoods vaak de boventoon voeren.
Xenia promoot regionale en duurzame voedselconsumptie. In tegenstelling tot kortetermijngewassen zijn perenbomen een langetermijninvestering. De bomen produceren meer dan 30 jaar fruit en dragen bij aan de economische stabiliteit van teeltbedrijven. De peer wordt in verschillende Europese landen geteeld, waaronder Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Slowakije en Polen, volgens geïntegreerde productienormen. Op geselecteerde markten is de peer ook verkrijgbaar in biologisch gecertificeerde kwaliteit.
Met de slogan "Pear Your Mind!" moedigt Xenia consumenten aan om verse en lokale alternatieven te overwegen in plaats van bewerkte voedingsmiddelen. Het merk volgt een clubmodel dat vergelijkbaar is met andere merken, zoals Chiquita, Zespri en Pink Lady. Dit model heeft bijgedragen aan een groeiende vraag naar Xenia-peren en een verbeterd rendement voor Europese telers.
Xenia is het enige onbewerkte product onder de genomineerden voor de World Food Innovation Awards van dit jaar. Terwijl andere genomineerde producten bewerkt of geraffineerd zijn, blijft Xenia een vers, natuurlijk product. Het merk is ontwikkeld in samenwerking met Xenia Europa in Nederland en het Deutsche Obst-Sorten Konsortium (DOSK), een Duitse vereniging van acht telersverenigingen, onder de marketingleiding van Obst vom Bodensee Vertriebsgesellschaft.
De winnaars van de World Food Innovation Awards worden bekendgemaakt op 17 maart 2025 in Londen als onderdeel van het International Food & Drink Event (IFE).
Voor meer informatie:
Janina Bembenek
Xenia
Tel: +49 162 2059110
[email protected]
www.xeniapear.com