Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sterke groei voor fruitsalades in Duitse retail verwacht

De markt voor verse, kant-en-klare fruitsalades en gezonde meeneemproducten groeit voortdurend. Consumenten waarderen steeds meer de versheid, kwaliteit en het gemak van gesneden fruit, of het nu als een snelle snack is of als een gezonde aanvulling op het dagelijks leven. Het Duitse bedrijf VitaSafe speelt in op deze trend en richt zich consequent op hoogwaardige ingrediënten, innovatieve productontwikkeling en efficiënte productieprocessen.

"We proberen de prijzen van onze producten zo stabiel mogelijk te houden, ook al vormen de wereldwijde logistieke uitdagingen een spannende taak voor ons," meldt Tim Kroner, Managing Director van VitaSafe. "We zien bijvoorbeeld een toenemende vraag naar ananas uit Costa Rica, met name vanuit de snelgroeiende sapsector. Dankzij onze jarenlange samenwerking met betrouwbare importeurs en telers kunnen we echter al in een vroeg stadium de benodigde volumes voor onze klanten veiligstellen." Bijzonder belang wordt gehecht aan de specifieke rijpheid van het fruit, die bepalend is voor een optimaal resultaat.


In de afgelopen jaren heeft het bedrijf het gebruik van vaste planning en langetermijnpartnerschappen geïntensiveerd om een constant hoge kwaliteit te garanderen. "Hoewel de vrije markt voor ananas sinds de pandemie is veranderd, hebben strategische leveringsovereenkomsten ons in staat gesteld om seizoensgebonden promoties met retailers betrouwbaar te implementeren", zegt Kroner.

Stijgende vraag en diversiteit van het assortiment
De toegenomen vraag naar vers gesneden fruit wordt ook weerspiegeld in de productie van VitaSafe: de verwerkte volumes zijn aanzienlijk toegenomen. Vooral monoproducten, fruitmixen en fruit met een chocoladecoating zijn populair. "Onze meloenmix, bestaande uit water, honing en Cantaloupe meloenen, ontwikkelt zich nu tot een product dat het hele jaar door verkrijgbaar is en waar ook in de wintermaanden steeds meer vraag naar is", legt Kroner uit. Als productinnovatie introduceert het bedrijf dit jaar voor het eerst Duitse biologische pompoenen in het assortiment, zowel gehalveerd als in blokjes. VitaSafe richt zich dus steeds meer op regionale producten en duurzame teeltmethoden.

Efficiëntie en innovatie in de productie
Sinds de oprichting in 2007 heeft VitaSafe een duidelijke groeistrategie gevolgd waarbij de nadruk ligt op hoge productveiligheid, innovatie en automatisering. Ondanks de stijgende kosten is het bedrijf er de afgelopen jaren in geslaagd om een continue omzetgroei te realiseren. Vandaag de dag heeft VitaSafe ongeveer 60 mensen in dienst - een gemotiveerd team dat wordt ondersteund door moderne technologie. "We hebben onlangs flink geïnvesteerd in weeg-, schil- en verpakkingstechnologie om onze processen te optimaliseren", zegt Kroner. "Onze focus ligt op compromisloze productveiligheid en maximale efficiëntie, zodat we onze klanten de beste kwaliteit kunnen blijven bieden."

Groei in de Duitse retail
VitaSafe heeft zich in de loop der jaren gespecialiseerd in het leveren aan met name de Duitse retail. De strategische locatie in het noorden van Beieren biedt goede verbindingen voor landelijke distributie. "Onze producten hebben al een vaste plaats ingenomen in de retail, wat tot uitdrukking komt in de jaarlijkse groei", legt Kroner uit. Naast andere nieuwe producten zijn er plannen om gezinsverpakkingen op de markt te brengen. Discounters richten zich ook steeds meer op vers gesneden fruit. "We gaan ervan uit dat kernproducten zoals ananasstukjes en fruitmixen ook daar de komende vijf jaar een vaste plek zullen veroveren. Met het oog op de toekomst blijft VitaSafe trouw aan zijn missie: het aanbieden van hoogwaardige, verse, kant-en-klare en innovatieve fruitproducten die perfect passen in de moderne levensstijl."

Voor meer informatie:
Tim Kroner
Vitasafe GmbH
Stegenwaldhauserstr. 11
95152 Selbitz, Duitsland
Tel: +49 (0)9280 795305 16
[email protected]
www.vitasafe.de