Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Private label bereikt hoogste aandeel in supermarkten in jaren"

Het huismerk in supermarkten blijft groeien. Supermarkten vergroten het privatelabelaanbod continu, met het marktaandeel in 2024 op 33,1% en een verwachting dat dit verder zal stijgen door inflatie en de verschuiving van A-merken naar goedkopere alternatieven, schrijft Distrifood.

Supermarkten breiden hun huismerkassortiment uit, vooral in luxe varianten. De prijsverschillen tussen huis- en A-merken blijven toenemen, zoals te zien bij koffie. Terwijl de totale supermarktomzet in 2024 daalt, blijft de online-omzet stijgen. Productgroepen zoals verse maaltijden en groente en fruit blijven goed presteren. Lees hier meer.

Publicatiedatum: