Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Agro-Nutri Monitor

Online onderzoek over verduurzaming en prijsvorming

Donderdag 13 februari en/of vrijdag 14 februari ontvangen enkele duizenden boeren en tuinders een uitnodiging via de e-mail met het verzoek om deel te nemen aan het online-onderzoek voor de vierde Agro-Nutri Monitor.

De agrarische producten melk, varkensvlees, tafelaardappelen en tomaten komen dit jaar weer aan bod. Appels en vollegrondsgroenten, met name sperziebonen, zijn nieuw in deze vierde monitor. Ook nieuw is dat verwerkte producten zoals kaas, appelsap en geconserveerde groenten aan bod komen. Ook veevoer in de dierlijke productieketens is opgenomen in deze Agro-Nutri Monitor.

De Agro-Nutri Monitor geeft inzicht in prijzen en de margeverdeling in de ketens van landbouwproducten. De monitor wil nagaan of inspanningen voor verduurzaming beloond worden en waar belemmeringen liggen voor verduurzaming. Via het online onderzoek kunnen agrarische ondernemers hun mening geven hierover en over hun positie in de keten. Belangenorganisaties zoals LTO, NAV, POV, Biohuis, Rodeko en Fossa Eugenia ondersteunen dit onderzoek.

Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 5 tot 10 minuten (afhankelijk van (de vraag) of uw bedrijf wel of geen keurmerk(en) voert). Uiteraard worden alle antwoorden anoniem verwerkt. De Agro-Nutri Monitor met daarin de resultaten van het online onderzoek wordt in de zomer van 2025 gepubliceerd door de ACM.

De Vierde Agro-Nutri Monitor wordt uitgevoerd door Wageningen Social & Economic Research (WSER) en Geelen Consultancy in opdracht van de ACM. Het onderzoek is bedoeld om de positie van agrarische ondernemers in de keten te verbeteren en knelpunten rond duurzaamheidskeurmerken in kaart te brengen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gebruikt de uitkomsten om aanbevelingen aan het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN) te doen om de agrarische markten te verbeteren.

Agrarische ondernemers kunnen hier alvast deelnemen

Voor meer informatie:
Geelen Consultancy
[email protected]
www.geelen-consultancy.nl


WUR
Droevendaalsesteeg 4
6708 PB Wageningen
Tel: 0317 480100
www.wur.nl

Publicatiedatum: