Spanje: DIA haalt €350 mln aan nieuwe financiering binnenDe Spaanse supermarktketen DIA, die in handen is van Letterone, heeft €350 mln aan nieuwe financiering binnengehaald als onderdeel van haar inspanningen om schulden ter waarde van €885 mln te herfinancieren. De financiering is verstrekt door een groep Europese banken, waaronder Société Générale, Santander, BBVA en CaixaBank, evenals Noord-Amerikaanse fondsen, volgens het Spaanse dagblad Cinco Dias.
Bron: esmmagazine.com
Carrefour en Lagardère openen 150 winkels in Franse treinstationsCarrefour en Lagardère zijn van plan om de komende vijf jaar 150 winkels te openen in stations in heel Frankrijk. Deze nieuwe verkooppunten zullen supermarkten combineren met afhaalpunten voor online bestellingen, gericht op forenzen die op zoek zijn naar snelle winkelopties tijdens hun dagelijkse reizen.
Bron: retaildetail.eu
Britse retailers melden sterke omzetdalingBritse retailers rapporteerden een scherpe daling van de omzet in het jaar tot januari en ze verwachten geen verbetering volgende maand, zo blijkt uit een enquête in de sector. De maandelijkse omzetmeting van de Confederation of British Industry daalde in januari van -15 in december naar -24, de laagste stand sinds augustus vorig jaar.
Bron: reuters.com
Langverwachte Spar winkel in het Deense Vindinge gaat deze maand openEind deze maand opent Spar in het Deense Vindinge een nieuwe winkel die al sinds 2017 in de pijplijn zit. Aan het roer van de nieuwe supermarkt staat Michael Møller-Jørgensen, een retailer met bijna 25 jaar ervaring. In Denemarken exploiteert Dagrofa de keten Spar, naast MENY, Min Købmand en Let-Køb. Het bedrijf is ook eigenaar van Dagrofa Foodservice en Dagrofa Logistik.
Bron: esmmagazine.com
VK: Plenish lanceert zijn grootste marketingcampagne ooitPlenish, het merk voor vruchtensappen dat eigendom is van Britvic, heeft zijn grootste marketingcampagne tot nu toe gelanceerd. De campagne 'Give it a Shot' vestigt de aandacht op de gezondheids- en levensstijlvoordelen van de krachtige gezondheidsshots van Plenish en wil consumenten aanmoedigen om te investeren in hun welzijn en hun dagelijkse routine op te waarderen met een Plenish-shot.
Bron: kamcity.com
Nieuwe en grotere winkelboycot in Kroatië aangekondigdVrijdag boycotten mensen in heel Kroatië winkels, supermarkten en benzinestations om hun frustratie over de stijgende prijzen te uiten. Volgens Eurostat zijn de voedselprijzen in Kroatië sinds 2020 met 45% gestegen, veel meer dan het EU-gemiddelde van 33%. De broodprijzen zijn met 61% gestegen (vergeleken met het EU-gemiddelde van 35%), eieren met 63%, fruit met 40%, vlees met 38% en groenten met 44%.
Bron: croatiaweek.com
VK: Snappy Shopper beleeft beste december ooitSnappy Shopper heeft het jaar recordhoog afgesloten, zo blijkt uit de cijfers over het vierde kwartaal van 2024. Het platform voor snelle handel rapporteerde een groei van 42% j-o-j in het kwartaal en verwerkte alleen al in december £14 mln aan transacties. Het rapporteerde een gemiddelde bestelwaarde van £29 voor zijn leveringen, wat bijna vier keer de typische transactiewaarde in de winkel is.
Bron: talkingretail.com
Amazon Fresh heeft moeite om voet aan de grond te krijgen in het VKAmazon Fresh, de retailtak van de e-commercegigant, staat voor steeds grotere uitdagingen in zijn pogingen om de retail in het VK te ontwrichten. Aanvankelijk werd het bedrijf geprezen als een gamechanger met zijn innovatieve "Just Walk Out" technologie, maar de ambitieuze uitbreidingsplannen van de retailer lijken te haperen.
Bron: fpcfreshtalkdaily.co.uk
Sainsbury's kondigt plannen aan om vaart te zetten achter een jaar Next Level-strategie Sainsbury's heeft plannen bekendgemaakt om het tweede jaar van haar driejarige Next Level-strategie versneld in te gaan. Als onderdeel van het plan van het bedrijf om First Choice for Food te worden, heeft Sainsbury's plannen gedeeld om ruimte te creëren om meer van haar verse voedselassortimenten in meer winkels aan te bieden.
Bron: about.sainsburys.co.uk