Spar Gran Canaria introduceert nieuw assortiment kant-en-klaarmaaltijdenSpar Gran Canaria heeft een nieuw assortiment kant-en-klaarmaaltijden voor onderweg in de winkels geïntroduceerd om klanten meer gemak te bieden. Het 'Fresh To Go'-assortiment omvat een verscheidenheid aan warme en koude gerechten die variëren afhankelijk van het seizoen, waaronder vlees, pasta, rijst, vis, sla en desserts. Daarnaast zal een selectie van lokale Canarische recepten worden opgenomen.
Bron: Spar-international.com
VK: 90% van de volwassenen krijgt niet genoeg vezels binnen Met de ambitie om zich tegen 2050 aan te passen aan het Planetary Health Diet, is Lidl's nieuwe overkoepelende verbintenis de eerste die op de markt komt en stelt het zich tot doel om het aandeel verkochte plantaardige voedingsmiddelen, waaronder plantaardige eiwitbronnen, volkoren granen, groenten en fruit, tegen 2030 met 20% te verhogen. Lidl werkt aan ambitieuze doelstellingen, naast de vezel- en volkoren doelstellingen: om de verkoop van verse groenten en fruit tegen 2026 met 35% te laten stijgen, werkt Lidl nauw samen met leveranciers om de kwaliteit en versheid te verbeteren, waarbij Britse producten en lokale inkoop waar mogelijk prioriteit krijgen, terwijl er wekelijkse kortingen worden gegeven op zes groente- en fruitlijnen. Daarnaast heeft Lidl in alle winkels speciale AGF-specialisten geïntroduceerd om ervoor te zorgen dat klanten de allerbeste kwaliteit krijgen.
Bron: corporate.lidl.co.uk
VK: Morrisons onderneemt juridische stappen om protesten van telers te stoppenSupermarktketen Morrisons heeft bij het Hooggerechtshof een gerechtelijk bevel uitgevaardigd om te voorkomen dat er nog geprotesteerd wordt bij de vestigingen van Morrisons - in het kader van wat Morrisons een "serieuze dreiging" van verdere acties noemt. Dit nadat tientallen telers, die boos waren over de hervormingen van de successierechten en de voedselprijzen, op 10 januari met tractoren de wegen blokkeerden voor het distributiedepot van de keten in Bridgewater, Somerset.
Bron: news.sky.com
VK: Rappers Krept & Konan openen nieuwe 'diverse en inclusieve' supermarktHet VK rapduo Krept & Konan heeft samen met medeoprichter Kaysor Ali een eigen supermarkt gelanceerd die een "unieke winkelervaring biedt die is afgestemd op de uiteenlopende behoeften van de lokale gemeenschap". Casyo Johnson, die ook medeoprichter is van Nala's Baby, onthulde de onderneming op LinkedIn en zei dat de "15.000 m² grote, diverse en inclusieve wereldvoedingssupermarkt" op 1 februari om 12.00 uur zijn deuren opent. Saveways is gevestigd aan Beddington Lane in Croydon en biedt onder andere vers halal vlees, verse en diepgevroren "exotische" vis, een verse bakkerijafdeling, verse groenten en fruit, wereldvoedsel, groothandel, huishoudelijke benodigdheden van "topmerken", haar- en schoonheidsproducten en parkeergelegenheid op het terrein.
Bron: grocerygazette.co.uk
VK: Iceland voorspelt stijging in populariteit van diepgevroren voedselNieuw onderzoek van Iceland Foods suggereert dat Britse consumenten in de voetsporen van hun Amerikaanse tegenhangers zullen treden en diepgevroren een belangrijk aandachtspunt zullen maken in 2025. Eind vorig jaar steeg de verkoop van diepgevroren voedsel in Amerika met 54% en Paul Dhaliwal, Chief Commercial Officer van Iceland, verwacht dat het VK dit voorbeeld zal volgen nu huishoudens te maken hebben met stijgende kosten en de vraag naar duurzame en kosteneffectieve boodschappen toeneemt. Het onderzoek van de verkoper van diepgevroren levensmiddelen onthulde dat bijna de helft (44%) van de consumenten in het VK niet weet dat diepgevroren vis, vlees, groenten en fruit betaalbaarder en voedzamer kunnen zijn dan verse alternatieven.
Bron: kamcity.com
Vijf manieren om je AGF-afdeling een boost te gevenEen goede AGF-afdeling is essentieel voor het aantrekken en behouden van klanten. Verse groenten en fruit dragen bij aan een positieve algehele winkelervaring, maar één slechte appel kan alles bederven. Hier zijn de belangrijkste tactieken die retailers moeten overwegen om hun AGF-afdelingen van gewoon naar uitstekend te brengen. 1. Zet in op versheid en kwaliteit. "Het belangrijkste element is de kwaliteit van het product; groente en fruit dat er goed uitziet, verkoopt zichzelf", zegt Christy McMullen, mede-eigenaar van Summerhill Market in Toronto. "We zijn elke dag op de Ontario Food Terminal om producten te kiezen en ervoor te zorgen dat ze van de hoogste kwaliteit zijn." 2. 2. Schoonmaken en opruimen; 3. Aan verschillende smaken tegemoetkomen; 4. Gebruik TikTok; 5. Betrek de gemeenschap erbij.
Bron: canadiangrocer.com