Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Week van het Witloof op 1-7 februari

Van 1 tot 7 februari a.s. is het opnieuw de Week van het Witloof. Via diverse kanalen zullen de spotlights gericht zijn op deze oer-Belgische groente. Het is de vierde maal dat VLAM deze actieweek inricht.

"Wanneer je gevraagd wordt een klassiek Belgisch gerecht te noemen of een eigentijds hip gerecht, er is héél veel kans dat witloof daarbij naar voren wordt gebracht," zegt Nele Van Avermaet, promotiemanager groenten en fruit bij VLAM. "Witloof maakt al bijna 200 jaar deel uit van onze Belgische keuken en de toepassing van deze verfijnde groente is werkelijk eindeloos. Ons kookplatform www.lekkervanbijons.be, waarop producten van bij ons de boventoon voeren, bevat ruim 500 recepten met witloof en witloof is de groente die er het meest opgezocht wordt."

"Uit ons onderzoek blijkt dat Vlamingen tussen 18 en 44 jaar witloof een schitterend rapport geven: 74% vindt het lekker, 83% veelzijdig, 80% hedendaags, 80% makkelijk en 95% gezond. Bovendien eten 5% van de Belgen op een gemiddelde dag witloof, een mooi cijfer."

Om de positie van witloof te bestendigen voert VLAM dankzij extra vrijwillige promotiebijdragen specifiek campagne voor witloof. Voor het vierde jaar op rij gebeurt dit onder de vorm van de Week van het Witloof; het is ondertussen een gevestigde waarde in het promotieprogramma.

Van Avermaet: "We willen deze typisch Belgische groente top of mind houden in het weekmenu en mikken op een verhoging van de eetfrequentie bij Vlamingen die het maandelijks tot een paar keer per jaar eten. Samengevat: witloof eten moet een groenteroutine blijven of worden."

VLAM richt zijn actieweek op twee fronten: aandacht richten op witloof enerzijds en kookinspiratie bieden met witloofrecepten anderzijds. Van Avermaet: "We rollen een radiocampagne uit (o.a. op Joe FM, Q-Music, Willy, MNM, Radio 2 en StuBru), we werken samen met verschillende Vlaamse food influencers en Jeroen Meus maakt een creatieve witloofsoep in Dagelijkse kost op VRT één. Op de app en website van Dagelijkse kost en op socialemediakanalen zullen advertenties lopen." Daarnaast worden de kanalen van Lekker van bij ons (meer dan 1.4 miljoen bezoekers per maand en 100.000 nieuwsbriefabonnees) ingezet om witloof onder de aandacht te brengen. De haast onuitputtelijke mogelijkheden met witloof worden hier uitgespeeld met concrete linken naar receptideeën.

Voor meer informatie:
Liliane Driesen
VLAM
+32 02 552 80 32
[email protected]
www.vlam.be

Publicatiedatum: