Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lentiz en Dutch Fresh Port werven jong talent voor de verslogistiek

Lentiz | MBO Barendrecht en Dutch Fresh Port lanceren een campagne gericht op het werven van jong talent voor de wereld van verslogistiek. Onder de slogan Tomaten voor Texel worden met name vmbo- en havo-leerlingen aangespoord om een mbo-opleiding te volgen in de verslogistiek, waarbij ze een cruciale rol kunnen spelen in het leveren van verse producten over de hele wereld, aldus de partners.

"De verslogistieke sector groeit snel en biedt volop kansen voor jongeren met ambitie. Wat deze vernieuwde mbo-opleiding zo speciaal en bijzonder maakt, is dat men niet alle dagen op school doorbrengt. Wat is er mooier dan leren in de bedrijven waar je straks gaat werken. De kneepjes van het vak meekrijgen van de professionals. Leren door het zelf te doen. Je hoofd en je handen niet alleen in een klaslokaal gebruiken, maar ook op de werkvloer van één van de internationale bedrijven van Dutch Fresh Port."

Open Dag Tour: ontdek de wereld van verslogistiek
Voor geïnteresseerde scholieren organiseren Lentiz en Dutch Fresh Port een Open Dag Tour op 21 november 2024, waarbij geïnteresseerde leerlingen een kijkje achter de schermen krijgt bij zowel de school als de bedrijven. "De tour biedt een kans om de veelzijdigheid van de verslogistiek te ervaren, van het sorteren en verpakken van verse producten tot het logistieke proces dat nodig is om deze producten over de hele wereld te distribueren."

Campagnemateriaal en aanmelding
De campagne wordt ondersteund door een reeks video's, social media-activiteiten en posters die de verhalen achter de producten en de bedrijven in de schijnwerpers zetten. Naast een speciale landingspagina met alle relevante informatie, worden ook folders en posters verspreid op vmbo-scholen en tijdens voorlichtingsbeurzen. Tijdens deze evenementen kunnen leerlingen deelnemen aan interactieve activiteiten, zoals blind proeven van verse producten, en ontvangen zij leuke give-aways.

Scholieren die geïnteresseerd zijn in de Open Dag Tour kunnen zich aanmelden, voor meer informatie kunnen zij terecht op: https://vers-logistiek.nl/.

Bron: Dutch Fresh Port

Publicatiedatum: