VK: Morrisons migreert alle shoppers naar verbeterde boodschappen-app
Morrisons heeft besloten om zijn 'witte app', die klanten gebruikten voor online boodschappen, te beëindigen en hen over te zetten naar een verbeterde 'groene app'. De supermarkt verklaarde dat het voorheen één website en twee apps beheerde, maar nu klanten heeft geconsolideerd in één Morrisons Groceries-app. De oudere, witte app was specifiek bedoeld voor klanten in gebieden waar online bestellingen werden opgehaald bij CFC's. Na de introductie van een winkel-pick-model voor online bestellingen, werd een tweede app gelanceerd om klanten te bedienen die op die manier hun bestellingen plaatsten. Deze splitsing was regionaal en "in de meeste gevallen waren klanten zich hier niet van bewust," aldus de supermarkt. De migratie van gebruikers van de witte app naar de groene versie is nu voltooid, nadat dit in de zomer geleidelijk is uitgevoerd.
Bron: TheGrocer
België: SPAR België partner viert heropening van drie gerenoveerde winkels
SPAR brand partner in België, Colruyt Group, vierde de heropening van drie onlangs gerenoveerde winkels gerund door onafhankelijke retailers in Wenduine, Eindhout en Opwijk. Elke supermarkt heeft nu een modern, duurzaam design en een hernieuwde focus op verse, lokale producten.|Deze uitgebreide renovaties weerspiegelen de voortdurende inzet van SPAR Colruyt Group om retailers te helpen herinvesteren in winkels om de winkelervaring te verbeteren en lokale gemeenschappen te ondersteunen.
Bron: Spar
VK: Ocado retail verhoogt omzetverwachting na sterk Q3
Ocado Retail, de snelst groeiende retailer in het VK, heeft zijn omzetverwachting voor het hele jaar verhoogd na een omzetstijging van 15,5% tot £658,0 miljoen in het derde kwartaal tot 1 september, doordat een hernieuwde focus op waarde meer klanten aantrok. De versnelling ten opzichte van de 11% groei in de eerste helft werd veroorzaakt door een volumestijging van 15,4%, een stijging van 14,7% in wekelijkse bestellingen en een stijging van 10,3% in actieve klanten tot 1,06 miljoen. De online supermarkt merkte op dat de gemiddelde verkoopprijzen over het hele assortiment met 0,4% waren gedaald ten opzichte van een algemene inflatie van 2,0%. Ocado heeft dit jaar een reeks prijsverlagingsinitiatieven uitgerold als onderdeel van een poging om zijn chique imago af te schudden en zijn klantenbestand te verbreden.
Bron: KamCity