Bij de Intermarché in het Belgische Gerpinnes staat een opvallende display met seizoensfruit, zoals meloenen en druiven, midden bij de ingang van de winkel. Dit is geen eendagsactie: "Mijn team en ik proberen minstens één keer per week een nieuw spektakel op te voeren. Het is een in het oog springende display die klanten doet glimlachen, het personeel complimenteert, maar bovenal verkoopt", zegt Quentin Jumet, categoriemanager groenten en fruit.
Intermarché de Gerpinnes
Focus op lokale producten en Belgische oorsprong
In de Waalse winkel is het de Belgische oorsprong die voorrang krijgt als het beschikbaar is: "We proberen vaak Belgische producten naar voren te schuiven, omdat klanten steeds meer op zoek zijn naar lokale producten, en dat is maar goed ook. Als dat niet mogelijk is, bieden we ook graag Franse producten aan, zoals de meloenen in de display van deze week, omdat klanten een slecht beeld hebben van Spaanse producten, die ze vaak associëren met overmatig gebruik van gewasbeschermingsmiddelen".
Goede publiciteit voor de winkel
Quentin Jumet is niet vreemd van theatrale displays: "Bij verschillende gelegenheden hebben we gemerkt dat klanten foto's namen van onze acties. Dit levert mooie publiciteit voor ons op, omdat het te verwachten is dat klanten deze foto's zullen delen op hun netwerk of rechtstreeks met hun kennissen. We hebben er echt alle baat bij om onze acties onder de aandacht te brengen. Ik moedig het personeel op elke groente- en fruitafdeling aan om een aantal geweldige theatrale displays neer te zetten," besluit Jumet.
Voor meer informatie:
Quentin Jumet
Intermarché
https://www.linkedin.com/in/quentin-jumet-82bb468a/