Afzet van groenten en fruit in Zweden trekt weer aan
De afzet van groenten en fruit in Zweden bewijst dit jaar een herstel na scherpe dalingen in 2022 en 2023 toen de inflatiedruk op de consument woog. De verkoop van groenten en fruit steeg met 3,3% op jaarbasis in de eerste helft van 2024, volgens de laatste gegevens van Dagligvaruindex Frukt och Grönt (Grocery Index Fruit en Groenten). Het volume van de verkoop van groenten en fruit steeg in het tweede kwartaal met 5,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2023, zo blijkt uit de gegevens.
Bron: esmmagazine.com
Polen: Eurocash Group rapporteert zwakke eerste helft
Eurocash Group heeft een daling van de omzet en winst in de eerste helft gerapporteerd doordat de Poolse economie zich langzamer herstelt dan economen en analisten hadden verwacht. In de eerste helft, genereerde Eurocash Group inkomsten van PLN 15,8 bln (€3,7 mld), of 1% lager dan de eerste helft van 2023.
Bron: esmmagazine.com
Duitsland: Aldi Nord gaat prijzen AGF verlagen
Discounter Aldi Nord heeft de lancering aangekondigd van een nieuw seizoen, getiteld So einfach geht Frische (Versheid is zo gemakkelijk), met als doel de AGF-producten die in de winkels verkrijgbaar zijn te promoten. Aldi Nord is onlangs begonnen met een grote prijsactie in groenten en fruit; in de komende weken wil de discounter prijzen van veel groenten en fruit verlagen. Bij de start van de actie zullen peren bijvoorbeeld €2,89 per kilo kosten in plaats van €3,29, een verlaging van 12%.
Bron: esmmagazine.com
Morrisons verlaagt de prijzen van meer dan 2.000 producten in winkels en online voor More Card-klanten
Morrisons heeft zijn nieuwste aanbod voor klanten aangekondigd met de lancering van duizenden aanzienlijk lagere prijzen voor More Card-klanten, een toenemend aantal producten die zijn opgenomen in zijn Aldi en Lidl Price Match belofte en een voortzetting van zijn Low Everyday Price inzet - permanent lage prijzen op producten waar klanten van houden. Morrisons heeft ook meer dan 70 producten toegevoegd aan zijn Aldi en Lidl Price Match, dat in februari van dit jaar van start ging om klanten ervan te verzekeren dat honderden wekelijkse benodigdheden nog steeds dezelfde prijs of een lagere prijs hebben dan die van Aldi en Lidl. Deze producten omvatten wekelijkse basisproducten zoals broccoli, gehakt, kaas, aardappelen en rijst.
Bron: morrisons-corporate.com