In de afgelopen tien jaar heeft de verkoop van biologische voeding in de Spaanse winkels van supermarktketen Aldi een aanzienlijke groei doorgemaakt. Uit intern onderzoek blijkt dat vorig jaar 18% van de winkelmandjes ten minste één biologisch product bevatte. Dat is 5,63% meer dan in 2022.
Aldi, een van de pioniers onder de supermarktketens in Spanje wat betreft de introductie van biologische producten, heeft zijn aanbod in dit segment in de loop der jaren versterkt. Aldi heeft momenteel een marktaandeel van 9,6% in biologische producten in Spanje. De keten biedt ongeveer 490 biologische producten aan, de meeste onder eigen merk.
Al deze producten dragen het EU-keurmerk voor biologische landbouw, dat garandeert dat ze voldoen aan de Europese normen voor biologische teelt, verwerking en distributie.
Het prijsbeleid van de supermarktketen heeft een cruciale rol gespeeld in het toegankelijker maken van biologische producten, waardoor meer consumenten ze in hun dagelijkse eetpatroon kunnen opnemen. Via partnerschappen met ruim 400 Spaanse leveranciers streeft Aldi ernaar om een complete, gemakkelijke, eenvoudige en kosteneffectieve winkelervaring te bieden.
Bron: aenverde.es