Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
HelloFresh Group behaalt AEBITDA-marge van 7,5% in Q2 2024

Kant-en-klare maaltijden en groei in bestelwaarde zorgen voor winst

HelloFresh Group heeft een aanhoudende jaarlijkse groei van de gemiddelde bestelwaarde van 4,7% gerealiseerd, bij constante wisselkoersen. Dit betekent dat klanten gemiddeld meer besteden per bestelling, een trend die bij zowel kant-en-klare maaltijden als maaltijdboxen wordt ondersteund.

De omzet van HelloFresh Group bereikte ongeveer €1,95 miljard, wat een positieve jaarlijkse groei van ongeveer 0,9% vertegenwoordigt, wederom bij constante wisselkoersen.
De AEBITDA (Adjusted EBITDA) komt uit op €146 miljoen. Dit resulteert in een marge van 7,5% voor de groep als geheel. Binnen de verschillende productgroepen van het bedrijf zijn er duidelijke verschillen zichtbaar in de marges. De productgroep Kant-en-klaar, die voorziet in direct te consumeren maaltijden, behaalde een marge van 4,0%, terwijl de Maaltijdboxen-productgroep een aanzienlijk hogere marge van 12,2% realiseerde.

Naast de operationele prestaties heeft HelloFresh Group op het gebied van financiering belangrijke stappen gezet. Het bedrijf heeft succesvol een termijnlening van €190 miljoen verkregen tegen aantrekkelijke voorwaarden.

Publicatiedatum: