Franse supermarktketen Franprix zet A2Z Cust2Mate 3.0 slimme winkelwagens in Franprix in Parijs
A2Z Smart Technologies Corp. heeft de eerste implementatie aangekondigd van de nieuwe generatie Cust2Mate 3.0 slimme winkelwagens bij Franprix in Parijs, Frankrijk. Franprix is een supermarktketen met meer dan 600 winkels in Frankrijk.
Bron: retailtechinnovationhub.com
VK: Boodschappen leveren Deliveroo mijlpaalwinst op
De Britse flitsbezorger zag het aantal bestellingen in de eerste zes maanden van dit jaar met 2% stijgen tot 147,4 mln. De bruto transactiewaarde steeg met 6% tot 3,7 miljard pond (4,3 miljard euro), terwijl de omzet met 2% steeg tot 1,02 miljard pond (1,2 miljard euro). Een mijlpaal is de winst van 1,3 mln pond (1,5 mln euro): een jaar eerder was er een verlies van 82,9 mln pond (96 mln euro).
Bron: retaildetail.eu
VK: Asda rapporteert 5,3% daling in like-for-like omzet tweede kwartaal
Asda, de op twee na grootste supermarktgroep van Groot-Brittanniƫ, rapporteerde een daling van 5,3% in de onderliggende verkopen in de drie maanden tot eind juni. De groep, die voor het grootste deel in handen is van Mohsin Issa en participatiemaatschappij TDR Capital, zei dat de totale omzet exclusief brandstof met 2,2% daalde tot 5,3 miljard pond ($6,74 miljard).
Bron: reuters.com
Ierland: M&S lanceert laatste seizoen van zijn Farm to Foodhall reis met Monaghan Mushrooms
Marks & Spencer (M&S) heeft de laatste fase van zijn Farm to Foodhall seizoen gelanceerd met Monaghan, een 43 jaar oud familie teeltbedrijf van champignons in Tyholland, County Monaghan. De campagne toont het bezoek van M&S Food Ambassador Mark Moriarty aan het familiebedrijf, dat 820 mensen in dienst heeft in heel Ierland en al meer dan 25 jaar champignons van topkwaliteit aan M&S levert.
Bron: retailnews.ie
Bol ziet omzet met 6,3% groeien
Sinds dit jaar rapporteert Ahold Delhaize geen aparte cijfers meer over e-commercedochter Bol. De Belgische krant De Tijd wist de cijfers echter te bemachtigen: de online omzet steeg met 6,3% tot 0,7 miljard euro, aldus woordvoerster Isabelle Meltzer. "Het marktaandeel groeide met 20 basispunten tot 18,3%, terwijl de markt dit jaar slechts licht groeide".
Bron: retaildetail.eu
VK: Morrisons Media Group lanceert nieuw samplingprogramma voor leveranciers
Morrisons' retail media business lanceert een nieuw bemonsteringsprogramma voor eten en drinken in haar winkels om leveranciers te helpen hun nieuwste producten aan het winkelend publiek te tonen. Merken krijgen nu de kans om samplingactiviteiten in de winkels te boeken voor de herfst, in samenwerking met de Morrisons Media Group (MMG), de eenheid die in 2022 werd opgericht met marketinggigant SMG.
Bron: kamcity.com