Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Elke woensdag in augustus gratis bananen bij Snappy Shopper

Les Mousquetaires investeert €100mln in Portugese expansie
De Franse retailgroep Les Mousquetaires, moederbedrijf van Intermarché, Bricomarché en Roady, is van plan om de komende vijf jaar €100 miljoen te investeren in de opening van 80 nieuwe winkels in Portugal. In een interview met Jornal Economico benadrukte Pedro Subtil, voorzitter van de Portugese eenheid Grupo Os Mosqueteiros, dat de focus zal liggen op kleinere en middelgrote supermarkten - met andere woorden, Intermarché-winkels van 1000 tot 2500 m².
Bron: esmmagazine.com

VK: SGF's Healthy Living Programme werkt samen met Snappy Shopper om gratis bananen te leveren tijdens de zomervakantie
Snappy Shopper is een samenwerking aangegaan met het Healthy Living Programme (HLP) van de Scottish Grocers Federation. Het doel hiervan is om de betrokkenheid van de gemeenschap te vergroten door lokale retailers in staat te stellen actief deel te nemen aan het bevorderen van welzijn. Om het partnerschap te starten, bieden de twee in augustus elke woensdag gratis bananen aan.
Bron: retailtechinnovationhub.com

VK: Warme september leidt ertoe dat Iceland de lancering van herfstvoedingsmiddelen uitstelt
De goedkope supermarktketen Iceland stelt de lancering van zijn herfstassortiment, inclusief een uitgebreide keuze aan taarten en gebak, dit jaar uit als reactie op het steeds warmere septemberweer. Waitrose zei dat het een "dynamisch bestelsysteem" gebruikte, dat de bestellingen van winkelvoorraden aanpaste aan de hand van weersvoorspellingen. Waitrose verwacht dat de verkoop van verse Britse zachtfruit, dat profiteert van de warme periode, zal aanhouden tot in de latere maanden van 2024 als het goede weer aanhoudt.
Bron: theguardian.com

VK: Loyaliteitsprogramma's van supermarkten houden stijging overstap naar discounter niet tegen
Ondanks agressieve kortingen en concurrerende 'members only' aanbiedingen voor klanten van loyaliteitsprogramma's blijven traditionele supermarkten marktaandeel verliezen aan discounter rivalen Aldi en Lidl, volgens het laatste onderzoek van Pricer. Uit een enquête onder meer dan 1.000 Britse shoppers blijkt dat het overstappen naar een andere discounter nog steeds aan de orde van de dag is. 65% van de shoppers is overgestapt op Aldi of Lidl, wat neerkomt op een stijging van +4 procentpunten ten opzichte van vorig jaar. 51% heeft een deel van hun boodschappen overgeheveld naar de discounters, terwijl 13% zegt dat ze nu al hun boodschappen doen bij Lidl of Aldi.
Bron: retailtechinnovationhub.com

VK: M&S kondigt uitbreiding foodhal aan
Retailgigant Marks and Spencer (M&S) heeft plannen aangekondigd om een van zijn foodhallen uit te breiden, ondanks bevestigde winkelsluitingen in het hele land. De omvang van het filiaal in St Michael's Retail Park in Ripon zal met 40% toenemen tot 1.420 m², aldus het bedrijf. De veranderingen betekenen een grotere selectie bakkers en AGF-producten in de winkel, een groter aanbod bloemen en een verbeterde wijnwinkel.
Bron: bbc.com

Zesde REWE Pick & Go kassaloze winkel klaar voor lancering in Hamburg, Duitsland
Binnenkort wordt een zesde REWE Pick & Go geopend in Hamburg, Duitsland. In een LinkedIn post zegt Stephan Rüschen van de Baden-Wuerttemberg Cooperative State University: "Mijn bedrijfsstudenten van de DHBW Heilbronn mochten helpen bij het testen tijdens de excursie naar Hamburg. We hebben veel winkelscenario's uitgeprobeerd." Hij voegde eraan toe: "Veel dank aan Alina Klüger van het REWE team voor dit inzicht 'Behind the Scenes'. Eigenlijk is het al de zevende, maar de winkel op de Heumarkt in Keulen is een paar maanden geleden gesloten.
Bron: retailtechinnovationhub.com

Publicatiedatum: