Spar Albanië opent 81e winkel
In december 2023 zette Spar Albanië de groei van zijn winkelnetwerk voort met de opening van de 81e Spar-winkel in de stad Lezha. Klanten kunnen kiezen uit een uitgebreid versaanbod, waaronder groente-, fruit- en slagerijafdelingen.
Bron: spar-international.com
VK: Sainsbury’s 'verdubbelt' aantal goedkopere huismerkproducten in kleinere buurtsupers
CEO Simon Roberts vertelde aan The Telegraph dat, omdat de supermarktketen geen Nectar Card-prijzen aanbiedt in zijn Sainsbury's Local-winkels, het meer artikelen van het eigen merk Stamford Street op voorraad heeft. Het Stamford Street-assortiment van Sainsbury's is de budgetlijn en omvat meer dan 200 producten, waaronder vers fruit, yoghurt en kaas, maar ook brood en gebak.
Bron: mirror.co.uk
VK: Aldi wijzigt zijn Too Good To Go-service
Aldi heeft het venster voor het reserveren van overtollige voedselzakken via Too Good To Go uitgebreid. Klanten kunnen nu tot 24 uur voor de ophaaltijd een zak reserveren via de app. De 'Surprise Bags' bevatten een reeks levensmiddelen waarvan de uiterste verkoop- of houdbaarheidsdatum nadert, voor minder dan een derde van de prijs. Ze kosten slechts
€ 3,80 per stuk en zijn goed voor minstens € 11,53 aan levensmiddelen.
Bron: aldipresscentre.co.uk
Aandeelhouders stemmen in met verandering eigendom Europees voedingsmiddelenbedrijf Fortenova
Aandeelhouders van voedingsmiddelenbedrijf Fortenova hebben de verkoop door het Nederlandse moederbedrijf Fortenova Group TopCo aan het Nederlandse bedrijf Iter BidCo voor € 660 mln goedgekeurd, aldus Fortenova Group in een verklaring.
Bron: reuters.com
Nederland: Ahold Delhaize presenteert geactualiseerd Klimaatplan
Ahold Delhaize presenteert haar geactualiseerde Klimaatplan. Voortbouwend op het plan van vorig jaar hebben ze aanzienlijke vooruitgang geboekt op drie belangrijke punten:
"1) We hebben onze CO2-arme hefbomen verfijnd met gekwantificeerde potentiële uitstootverminderingen.
2) We hebben aangescherpt welke categorieën worden meegenomen in de reductiedoelstelling voor onze waardeketen.
3) We pakken de uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd bij het behalen van de reducties aan."
Bron: aholddelhaize.com