Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo, Lidl, Superunie en EMD willen inzicht in CO2-emissie per product

Supermarktketens Jumbo, Lidl, Superunie en inkoopalliantie EMD, gaan samenwerken om de CO2-uitstoot in hun productieketens in kaart te brengen. De partijen gaan pogen om daarvoor de essentiële data van hun leveranciers boven tafel te krijgen. Initiatiefnemer van deze samenwerking is het consultancybureau ImpactBuying. Het afgelopen jaar werd de basis gelegd voor de huidige samenwerking. Daarbij bleek dat een simpele en gestandaardiseerde manier van emissiedata ophalen cruciaal én mogelijk is.

Er wordt ook gekeken naar hoe op grote schaal de CO2-uitstoot per product kan worden berekend en wat daar minimaal voor gemeten dient te worden. De supermarkten willen de CO2-uitstoot per product in beeld hebben om zo verantwoordelijkheid te kunnen nemen voor de producten die bij hen in de schappen liggen. Door samen te werken willen de supermarktketens ook uitzoeken hoe het verzamelen van data behapbaar en betrouwbaar te maken is, ook als het om ontzettend veel data gaat.

bron: ImpactBuying

Publicatiedatum: