De oogst van 2023 zit er nu op in de Italiaanse, Franse en Spaanse boomgaarden van Pink Lady. "Ondanks een bijzonder warme start van de herfst en hier en daar een hevige regenval, zijn de geoogste Pink Lady® appels van goede kwaliteit: mooie kleur, hoog suikergehalte en goede stevigheid", zo bevestigen ze. De Pink Lady Europe Association schat het potentiële volume momenteel op een totaal van 225.000 ton (Pink Lady + PinKids), d.w.z. +20% in vergelijking met vorig seizoen, en met mooie kalibers.
De eerste Pink Lady-appels hebben de schappen van de grootste supermarktketens in Europa al bereikt. "In de eerste twee weken is er 24% meer appels verkocht bij de campagne in Europa. De belangrijkste markten van de Pink Lady-appel kennen een sterke start met +34% in het Verenigd Koninkrijk, +28% in Frankrijk en +18% in België. Ook de groothandelsmarkten kenden een dynamische start met +21% in Frankrijk en tot +54% in Spanje."
De lancering van de commercialisering gaat ook gepaard met een grootschalige mediacampagne die gericht is op het stimuleren van aankoop en merkvoorkeur. Pink Lady is aanwezig op de radio, op billboards en digitaal in 10 landen in Europa en stelt zich tot doel in november meer dan 350 miljoen contacten te bereiken.
Voor meer informatie:
Pink Lady
www.pinkladyeurope.com