Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Becker & Wermelskirchen:

"Met in totaal drie citrusmerken bieden we onze klanten een breed assortiment"

Door inflatie en een lagere koopkracht zal 2023 de geschiedenis ingaan als een matig omzetjaar. "Vergeleken met andere jaren kochten klanten minder", vat Christian Hoffmann, Managing Director van Becker und Wermelskirchen Fruchthandelsgesellschaft, gevestigd op de groothandelsmarkt in Düsseldorf, samen. "Desondanks hadden we een vrij goed steenfruitseizoen, waarin we voor het eerst ook Franse nectarines en perziken aanboden. De daaropvolgende herfst was nogal zwak, wat vaak het geval is. Het hardfruitseizoen komt nu op gang, waarbij de appelen uit de regio Altes Land, die we nu voor het eerst inkopen, bijzonder populair zijn, net als de Nederlandse peren."


Het citrusmerk Blue Orange en appelen uit de regio Altes Land

Naast hardfruit is nu ook Spaans citrus in alle soorten en maten verkrijgbaar. Naast de al gevestigde citrusmerken Blue Orange en Llusar biedt Becker und Wermelskirchen nu voor het eerst ook citrus aan onder het nieuwe eigen merk San Sebastian. "Met in totaal drie merken en elk verschillende kalibers kunnen we onze klanten een breed assortiment aanbieden. Qua prijs liggen de clementines en sinaasappelen ongeveer op hetzelfde niveau als vorig jaar, terwijl er vooral minder voorraad was van de vroege rassen, zoals Clemenules en Oronules. De aanvoersituatie is de afgelopen weken iets verbeterd, maar is nog steeds krap," zegt Hoffmann, die ook wijst op de onvermijdelijke gevolgen van de tolverhoging in de groenten- en fruitsector.


Onder andere clementines en sinaasappelen worden onder het huismerk San Sebastian aangeboden.

Nieuwe pijlers
Om in de toekomst te kunnen overleven op de markt, lanceerde het bedrijf in de zomer van dit jaar het eigen merk San Sebastian, dat sindsdien als een zelfstandige naamloze vennootschap opereert. De voortdurende onzekerheid over het voortbestaan van het groothandelscentrum speelde hierbij een belangrijke rol, bevestigt Hoffmann. "We zijn begonnen met Italiaanse kersen en druiven en gaan nu verder met Spaanse clementines en sinaasappelen. Mensen zijn nog voorzichtig, maar we hebben al enkele weekmarkthandelaren kunnen overtuigen om grotere aantallen te bestellen. Het is echter een testveld en we zullen moeten evalueren hoe het ontvangen is aan het einde van het seizoen. Als deze evaluatie positief is, is het denkbaar om andere producten zoals Italiaanse peren in het programma op te nemen."


De twee citrusmerken San Sebastian en Llusar (r)

Naast de opzet van het eigen merk gaf de overname van speciaalzaak Straeter in Neuss in het voorjaar het bedrijf nog een nieuwe voet aan de grond. "De eigenaar van deze speciaalzaak voor groenten en fruit met een aanvullende cateringservice was al een klant van mij en heeft vorig jaar de zaak opgezegd. Ik dacht toen: wij hebben het wagenpark, hij had al een trouwe klantenkring en een goede reputatie in de lokale horeca. Dit leidde uiteindelijk tot een overname en na een moeilijke beginfase hebben we nu een succesvolle, onafhankelijke bedrijfstak", besluit Hoffmann.

Voor meer informatie:
Christian Hoffmann
Becker & Wermelskirchen Fruchthandelsgesellschaft mbH
Großmarkt Düsseldorf
Tel.: +49 173 8354 228
[email protected]
www.becker-wermelskirchen.de

Publicatiedatum: