Enkele jaren geleden deed zich voor Jos Ruiter AGF de mogelijkheid voor om een tuindersbedrijf in Wervershoof over te nemen op ongeveer 1 kilometer van de groothandelsmarkt in Zwaagdijk. In februari werd de laatste hand gelegd aan de nieuwe locatie, waar voornamelijk uien en wortelen zullen worden verwerkt.
Er doen momenteel allerlei geruchten de ronde over de Vleutense Fruitexporteur Jan Oskam waar Kees Oskam al ruim 30 jaar de scepter zwaait. Deze onjuiste veronderstellingen in de hardfruitwereld noopten Kees tot het geven van een toelichting.
Dole plc heeft aangekondigd dat bepaalde dochterondernemingen een definitieve overeenkomst hebben gesloten om de Fresh Vegetables Division van Dole te verkopen aan een dochteronderneming van Fresh Express Incorporated, een volledige dochteronderneming van Chiquita Holdings Limited, voor een bruto-opbrengst van ongeveer 293 miljoen dollar in contanten, onder voorbehoud van bepaalde aanpassingen.
Het waardegedreven Food & Agri Fonds van Anders Invest heeft samen met een co-investeerder een 100% belang verworven in Rhea Holding B.V., houdstermaatschappij van Eosta BV, met huismerk Nature & More.
Wie gelooft dat de supermarkten de concurrentiestrijd met de ‘ouderwetse’ groenteman gewonnen hebben, moet snel eens langs gaan bij Vershal Boontjes. De omzet van deze speciaalzaak steeg in drie jaar tijd naar ruim 3,5 miljoen euro.
Begin februari heeft Frank Hessing de SuperSleutel in ontvangst genomen en daarmee is de oplevering van de productielocatie van Hessing in Greenport Venlo officieel afgerond. Met deze duurzame Groente VersFabriek zet Hessing een belangrijke stap in het verder verduurzamen van de business. Vanuit deze productielocatie rollen vanaf 2023 elke dag duizenden groenten van de band af.
Looije Packing breidt zijn activiteiten verder uit door de samenwerking aan te gaan met IQ Packing Waddinxveen. Piet Looije en Rob Bondt, samen goed voor 70 jaar ervaring binnen de AGF-sector, bundelen hun krachten op de locatie in Waddinxveen.
Woensdag 8 februari ging de Fruit Logistica van start. Veel was weer als vanouds en met name op de woensdag en donderdag was het weer een drukte van belang in De Berliner Messe. TOP presenteerde één merknaam voor haar bedrijven. Harrij Schmeitz (Fruit Tech Campus) en Leander van Bellen (HDG Survey Group) tekenen op de Fruit Logistica in Berlijn de samenwerkingsovereenkomst. De winnaar van de Innovation Award van dit jaar is een snackpaprika van Rijk Zwaan die onder de merknaam Tatayoyo op de markt wordt gebracht.
Klik hier voor de fotoreportage van de beurs