Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sharon Veroone, Sanllo:

"Kleinere maten Clemenules door hitte juist ideaal voor de jute Sinterklaaszakjes"

Tholen - Sinterklaas is inmiddels aangekomen in Nederland en Belgiƫ. Vele sinterklaasthema's bij snoep en koek passeren al de revue in de supermarkt, maar ook Sanllo is inmiddels weer gestart met haar jute Sinterklaaszakjes met clementines. "Hier gebruiken we eigenlijk alleen de Clemenules voor, wat jaarlijks de beste variƫteit is. Dat dit weer precies samenvalt met de feestdagen komt natuurlijk heel goed uit", vertelt Sharon Veroone van het Spaanse bedrijf, dat zich hiermee richt op de Belgische en Nederlandse markt.

Sanllo is inmiddels zo'n drietal weken geleden gestart met de Sinterklaaszakjes. "Dat was met de eerste Clemenules zonder blad. Sinds deze week zijn we ook van start gegaan met de variant met blad en over de kwaliteit hebben we eigenlijk niets te klagen. De smaak, zoetheid en sapgehalte is enorm goed. Het enige probleem wat we in het citrus hebben ervaren is dat de kalibers een stuk kleiner zijn uitgevallen door de extreme hitte van de zomer. Echter is dat voor deze zakjes juist voordelig. We werken hiervoor met de kalibers 2 - 3, waar dan weer meer dan genoeg volumes van zijn."

Het bedrijf is sinds vorig jaar gestart met de themalijn voor Sinterklaas. "De reacties die we hierop hebben gekregen waren eigenlijk enorm positief. We zien dit jaar dan ook dat de interesse enorm is gestegen en dat meerdere andere partijen ook hebben besloten op deze trend te stappen. Het is handmatig werk, wat veel tijd vraagt. Toch zien we er zeker profijt van. Normaal gesproken is de feestperiode een aangelegenheid met veel zoetigheid, maar door middel van deze verpakkingen is er een gezond alternatief, wat ook nog is herkenbaar is voor de kinderen. Supermarkten leggen hier ook de focus op, omdat consumenten toch sneller naar een artikel grijpen als ze veel producten kunnen uitstallen onder eenzelfde thema."

Deze zakjes zijn puur voor de retail en de vraag hiernaar is goed, zo stelt Sharon. "Voor de citrus zien we dat deze themalijn zeer goed verkoopt, en traditiegetrouw neemt de vraag op vrije markt richting Kerst enorm toe." Prijstechnisch verwacht Sharon ook geen problemen. "Ik denk dat we voor de jute Sinterklaaszakjes met hele mooie prijzen kunnen werken. De hoge prijzen in het citrus zitten voornamelijk in de sinaasappelen door de opmerkelijk lagere volumes, maar voor de clementines kunnen we spreken van correcte prijzen."

Het bedrijf biedt de Sinterklaaszakjes in klein formaat van 1,5 kilo aan. "Hier zitten een tiental stuks in en geeft een leuk beeld bij het thema van Sinterklaas. Bovendien zijn de zakjes ideaal voor hergebruik. Het zijn stevige zakken, waar bijvoorbeeld ook speelgoed of andere producten in bewaard kunnen worden. We zien dat vele kinderen daar dit jaar ook voor opteren na de eerste verkoop van verleden jaar. Dit maakt het ook duurzaam; iets waar wij als bedrijf steeds meer op in willen spelen. Veel soortgelijke acties bevatten toch vaak plastic, maar de zakjes zijn volledig plasticvrij en, naar mijn mening, mooier. Na Sinterklaas zullen we er ook mee doorgaan tot het nieuwe jaar, waarmee we dezelfde lijn gebruiken, maar dan in een Kerstthema."

Voor meer informatie:
Sharon Veroone
Sanllo
+34 673 206 269
[email protected]
www.sanlloexport.com