De Franse retailer Monoprix opent een winkel in Waterloo, Belgiƫ, met een concept dat voeding, textiel en decoratie combineert. Stefan Van Rompaey van RetailDetail benadrukt dat Monoprix, onderdeel van de financieel geteisterde Franse groep Casino, goed presteert, zo meldt Retail Detail. Drie jaar geleden had Monoprix plannen om Europa binnen te treden en de omzet te verdubbelen, maar sindsdien was het stil tot nu. De winkel, hoog gepositioneerd in de markt en niet gericht op prijsconcurrentie, biedt een onderscheidend assortiment met een herkenbaar huismerk. De keuze voor Waterloo, een regio met goede koopkracht, en een groot winkelpand van meer dan 3.000 vierkante meter, wekt interesse over de aanpak van het cultuurverschil en het potentieel van het concept in Belgiƫ. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Delhaize krijgt boete voor aanrekenen van 'spookproducten'
-
'Lidl on Four Wheels' in Hongarije
-
Opvallende aanbiedingen en prijsstijgingen, broccoli weer rond de euro
-
Familie en vertrouwelingen verstrengeld in machtsstrijd bij Jumbo
-
Familie Saade wordt op een na grootste aandeelhouder in Carrefour
-
Aldi Nord laat financiële cijfers zien: miljard euro winst en weinig schulden
-
Ahold Delhaize sluit winkels in Servië vanwege prijsplafond
-
Intermarché, Mercadona en Lidl UK groeien het hardst in 2025
-
Paval Holding, Zabka en Auchan bieden op Carrefour Roemenië
-
Aldi blijft adverteren met claims over laagste prijs, ondanks waarschuwingen