Afgelopen zaterdag namen klanten - op de jaarlijkse Albert Heijn Plukdag - een kijkje in de boomgaard bij één van de Beter voor Natuur & Boer-telers om Sprank appels te plukken én te proeven. Honderden enthousiaste appelliefhebbers waren aanwezig, zo meldt de supermarktketen.
De appel Sprank is exclusief voor Albert Heijn ontwikkeld. Hiervoor werkt Albert Heijn samen met appelleverancier Vogelaar Vredehof en achttien van zijn vaste appeltelers in de fruitteeltgebieden Betuwe, Zeeland, Noord-Brabant, Limburg, Utrecht en Flevoland. In 2020 werd de eerste keer zo’n 400.000 kilo geoogst. Vanaf begin november liggen ze weer in de schappen bij Albert Heijn.
“Albert Heijn heeft een unieke samenwerking met Nederlandse boeren en telers. Samen investeren we in kwaliteit, innovatie, dierenwelzijn, klimaat en biodiversiteit. Zo werken we samen aan het verduurzamen van onze voedselketen. De basis is een gezonde prijs voor elke boer en teler, in elk seizoen. De Sprank appels zijn geteeld door onze appelleveranciers waar we al ruim 50 jaar mee samenwerken. We willen dat klanten met vertrouwen producten kunnen kopen die aan hun verwachtingen voldoen. Door ze een kijkje op de boomgaard te geven zien ze waar onze producten vandaan komen en het bevestigt het vakmanschap van onze appelleveranciers", aldus Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn.
Bron: Albert Heijn