Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kleine Europese sinaasappeloogst biedt kansen voor Egypte

Het Egyptische citrusseizoen komt eraan en Mohamed Wafaey, directeur van Capital Agro, heeft een positieve kijk op wat gaat komen: "Onze verwachtingen voor het sinaasappelseizoen zijn optimistisch. De droge weersomstandigheden in Europa hebben geleid tot een grotere vraag naar onze sinaasappelen, want het eigen Europese aanbod is eerder laag. We hebben het over ongeveer 30% minder product in Spanje en Italië. Het biedt kansen voor ons om het gat op te vullen, vooral omdat wij opnieuw meer volumes ter beschikking zullen hebben. We verwachten dit jaar 30.000 ton te oogsten."

De verwachte exportstijging is volgens Wafaey ook een gevolg van de hoge kwaliteit van de Egyptische sinaasappelen. "Ze worden goed ontvangen op de internationale markt. Deze positieve reputatie resulteert in een grotere export."

Het voornaamste doel van Capital Agro is dit seizoen dan ook om de export naar verschillende markten uit te breiden. "We willen onze aanwezigheid in Noord-Amerika, Azië en het Midden-Oosten vergroten. Daarnaast diversifiëren we ons productaanbod om aan de specifieke eisen van elke markt te voldoen. De citrussector is getuige van een verschuiving in marketingstrategieën. We zien een groeiende vraag naar biologisch en duurzaam geteeld fruit. Als gevolg hiervan investeren we in duurzame teeltpraktijken en het behalen van de nodige certificeringen. Bovendien spelen e-commerceplatforms een steeds belangrijkere rol bij het rechtstreeks bereiken van consumenten."

Capital Agro zal dit seizoen diverse nieuwe merken introduceren. "In het komende sinaasappelseizoen hebben we een aantal spannende ontwikkelingen gepland. We introduceren vijf nieuwe merken. Daarmee hebben we in totaal twaalf merken in verschillende markten. Hiermee kunnen we ons aanbod diversifiëren en tegemoet komen aan verschillende klantvoorkeuren, wat onze aanwezigheid op de markt moet versterken. Daarnaast investeren we in de implementatie van traceerbaarheidssystemen. Deze tools stellen ons in staat klantinteracties te beheren, ladingen te volgen en eventuele vragen of problemen snel te beantwoorden, waardoor onze klanten een vlotte en betrouwbare service wordt gegarandeerd."

"We zijn er trots op dat we over kwaliteitscertificeringen beschikken, waaronder GlobalGAP, Smeta, Sedex, GRASP en ISO. Deze certificeringen getuigen van onze naleving van internationale normen op gebieden als goede teeltpraktijken, sociale verantwoordelijkheid en kwaliteitsmanagement. Door ons merkenportfolio uit te breiden en prioriteit te geven aan klantenservice via CRM en trackingsystemen zijn we goed voorbereid op het komende sinaasappelseizoen. Op die manier kunnen we ongetwijfeld onze positie in de citrussector verder verstevigen", besluit Wafaey.

Voor meer informatie:
Tamer Magdy
Capital Agro
Tel: +20 106 655 9130 (Egypte)
[email protected]
www.capitalagro.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer