Alessandro Wolf volgt Torsten Friedrich op als CEO van Lidl Zwitserland
Alessandro Wolf, CEO van Lidl Oostenrijk, volgt Torsten Friedrich op als CEO van Lidl Zwitserland in de zomer van 2024. Nicholas Pennanen, de huidige manager van Lidl Finland, zal de leiding van Lidl Zwitserland een jaar lang op interim-basis overnemen, aldus het bedrijf in een verklaring.
Bron: esmmagazine.com
Pond daalt doordat Britse consumentenbestedingen vertragen
Het Britse pond daalde dinsdag, maar bleef boven de laagste koers van vorige week, nadat uit een enquête bleek dat Britse retailers in juli hun traagste omzetgroei in 11 maanden boekten, dankzij het regenachtige weer en de hoge inflatie. Het British Retail Consortium (BRC) zei dat de waarde van de retailomzet steeg met 1,5% ten opzichte van juli vorig jaar, minder dan de helft van de 12-maands gemiddelde groei van 3,9% en lager dan de piek van dit jaar van 5,2% in februari.
Bron: reuters.com
VK: Geliefde Oost-Londense groenteboer gaat na 50 jaar nog maar 1 dag per week open vanwege constant stijgende kosten
Een geliefde groenteboer in Oost-Londen is gedwongen om nog maar één dag per week open te zijn vanwege de voortdurend stijgende kosten van AGF. Herbert Greengrocers, gevestigd in Bethnal Green Globe Town Market, zal nu voor het eerst in zijn 49-jarige bestaan alleen op zaterdag open zijn.
Bron: mylondon.news
Veg of Lund ondertekent intentieverklaring voor distributie en verkoop van DUG in Italië
Veg of Lund heeft een Letter of Intent getekend met Romagnoli F.lli S.p.A. De bedrijven zullen samenwerken met als gemeenschappelijk doel de verkoop, marketing en distributie van Veg of Lund's producten onder het merk DUG in Italië.
Bron: ir.dugdrinks.com
VK: Crisis in de kosten voor levensonderhoud weerhoudt consumenten ervan duurzame voeding te kopen
Varda, de agtech startup opgericht door Yara, kondigde de resultaten aan van haar recente onderzoek naar de houding van consumenten ten opzichte van retailers. Uit het onderzoek, dat gebaseerd was op reacties van 1.000 consumenten in het Verenigd Koninkrijk, bleek dat
88% wel nadenkt over waar hun voeding vandaan komt, maar dat slechts 29% bereid is om meer te betalen voor voeding die afkomstig is uit duurzame bronnen.
Bron: retailtimes.co.uk
Bedrijfsresultaat Ahold Q2 stijgt met 4,4% door marges VS en Europese omzet
Supermarktconcern Ahold Delhaize rapporteerde een stijging van 4,4% in de onderliggende bedrijfsopbrengsten over het tweede kwartaal, onder verwijzing naar goede marges in de VS en een sterke omzetgroei in Europa. Het onderliggende bedrijfsresultaat bedroeg € 904 mln en overtrof daarmee de € 859 mln die analisten hadden verwacht in een door het bedrijf samengestelde enquête. Ahold, dat de ketens Stop & Shop, Giant, Food Lion en Hannaford exploiteert in de Verenigde Staten, haar grootste markt, en de ketens Albert Heijn en Delhaize in Nederland en België, boekte een omzetstijging van 4,3% tegen constante wisselkoersen tot € 22,1 mld.
Bron: reuters.com