Metis-pruimenseizoen van start ondanks slecht weer

Metis® deed bijna negen jaar geleden zijn intrede op de Europese markt met slechts één ras op het einde van het seizoen: Sunset Sky. Sindsdien is het assortiment van het merk uitgebreid met vier bijkomende rassen, waardoor een continue aanvoer van juni tot en met november mogelijk is.

Er zijn drie telers betrokken bij dit project: Royal in Spanje, Blue Whale in Frankrijk en Granfrutta Zani in Italië. "De opbrengst zal dit jaar naar verwachting 8.000 ton bereiken, waardoor klanten in Europa de hele zomer en herfst toegang zullen hebben tot deze pruimen van hoge kwaliteit", zegt Camille Herouard, Technical and Sector Development Manager bij Star Fruits en leider van het initiatief.

"Er is enige onzekerheid over de beschikbare hoeveelheden in Italië, na de overstromingen in Emilia-Romagna van de afgelopen weken. Al enkele jaren hebben we te kampen met ongunstige weersomstandigheden. Maar met een teeltspreiding over drie verschillende landen in Europa kunnen we de risico's beperken en ervoor zorgen dat de kwaliteit en beschikbaarheid van het product nooit in het gedrang komen", benadrukt ze.

De afgelopen vijf jaar heeft de groep gewerkt aan de promotie van het product via de specifieke kenmerken van deze pruim en aan de positionering in het schap. "Deze inspanningen hebben aangetoond dat Metis het vermogen heeft om de categorie naar een hoger niveau te tillen en toegevoegde waarde in de schappen te brengen. Nu hoeven we supermarkten niet meer uit te leggen waarom Metis zo'n originele, sappige textuur en explosieve smaak heeft. Kopers erkennen de originaliteit van dit unieke assortiment, waarvan de genetica voortkomt uit een combinatie van pruimen en abrikozen", zegt Olivier Lefebvre, die verantwoordelijk is voor de promotie.

"In Europa hebben we meer dan 60 grote retailers die jaar na jaar op ons vertrouwen en met velen van hen werken we nu promotionele activiteiten uit. De kwaliteit van het product wordt ook buiten Europa erkend. Jaar na jaar hebben de telers van Metis immers hun export ontwikkeld. Tegenwoordig wordt Metis verkocht in meer dan 25 landen, waaronder in Azië en het Midden-Oosten. Dit succes bewijst dat het product niet alleen lekker is, maar ook lange afstanden aankan", benadrukt Olivier.

Communicatie en veldacties ter ondersteuning van de verkoop
Na een digitale strategie en communicatie, die verschillend is per land, te hebben geïmplementeerd, zet het collectief nu volop in op meer veldacties (met name trade-marketing) en evenementen.

Voor de groep is het belangrijk dat de merkboodschap "een mix van sensaties" niet alleen wordt overgebracht door de smaakbeleving van het product, maar ook door de acties die het in heel Europa onderneemt. De communicatie van dit jaar benadrukt de emotie die komt kijken bij het eten van deze pruimen.

"De doelstelling voor dit seizoen is relatief eenvoudig: de bekendheid van het merk Metis blijven vergroten en dit assortiment premium pruimen bekendmaken bij de belangrijkste doelgroepen: jongeren en gezinnen, actieve vrouwen en mannen en hun kinderen. Laten we niet vergeten dat we te maken hebben met verse pruimen van een goed kaliber die gemakkelijk te eten zijn, die stevig en sappig tegelijk zijn en die een heerlijke en gezonde snack vormen voor onderweg. Ze bieden een eenvoudig en zeer smakelijk alternatief voor ander seizoensfruit", besluit Herouard.

Voor meer informatie:
Camille Herouard
Star Fruits company
Tel: +33 (0)4 90 16 46 13 (Frankrijk)
camille.herouard@star-fruits.com
www.metis-fruits.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.