De hele maand juni steekt BelOrta haar snoeptomatenshaker in een Einstein-jasje. Zo wil het studerende jongeren aanmoedigen om gezond te snacken terwijl ze hun innerlijke Einstein naar boven trachten te halen.
De hele maand juni wil BelOrta studenten inspireren om hun innerlijke Einstein, één van 's werelds grootste genieën, naar boven te halen tijdens de examenperiode. Daarvoor steekt de coöperatie de snoeptomatenshaker tijdelijk in een nieuw jasje.
Tijdens de examenperiode zitten studenten meer aan hun bureau, waardoor ze minder snel suikers en vetten zullen verbranden. Met kerstomaten als ideale Brainbooster, wil BelOrta de studerende jongeren aanmoedigen om te kiezen voor een gezonde vervanger van snoep en mogelijks minder gezonde tussendoortjes. Zo hoeven ze zich tijdens het studeren geen zorgen te maken over hun lijn en kunnen ze zich volledig focussen op de leerstof. Slimmer worden en gezond snacken, Einstein zou er trots op zijn.
Een vaste waarde in Belgische huishoudens
Kerstomaten hebben de afgelopen jaren een vaste plek gekregen in de winkelkar. Zo eet een Belg gemiddeld 1.78 kg kerstomaten per jaar. Ze zijn bovendien het populairst bij jonge mensen en bij gezinnen met kinderen.
Bron: BelOrta