Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vliegende herstart voor pakketten van online only winkel Het Fruithuis

Tholen - Nederland telt dit jaar voor het eerst meer webwinkels (84.100) dan fysieke winkels (82.000), blijkt uit cijfers van het CBS. Een daarvan is Het Fruithuis dat dochter Maike gesteund door vader, gepensioneerd AGF-inkoper, Jack Nijboer, 5 weken geleden nieuw leven inblies. Ze maakten een flitsende herstart, het aantal klanten breidde zich razendsnel. Waar het stopt? “We richten ons op de driehoek Enschede, Haaksbergen Hengelo waar in potentie heel veel klanten zitten”, vertelt Maike. “Er is nog maar 1 echte groenteboer over in de regio Haaksbergen.”


Voorbeeld van een fruitpakket

Maike nam de webwinkel over van een restaurant die de website had opgezet in coronatijd om zo aan inkomsten te komen, maar sinds het einde van corona niet meer actief was. De webwinkel is helemaal verbouwd en gemoderniseerd en nog (lang) niet klaar. “Eigenlijk ben ik niet zo impulsief, maar mijn vader zei: 'Kom, we doen het gewoon.' Hij wilde graag beginnen nu het Nederlandse seizoen is gestart”, vertelt Maike.

Vader Jack’s handen jeukten om aantrekkelijk geprijsde en kwalitatief hoogwaardige groente- en fruitpakketten samen te stellen. Hij weet zeker dat die combinatie een succes wordt. Jack was jarenlang inkoper AGF voor PLUS supermarkten en richtte na zijn pensioen Lokaaldelekkerste op. Daarbij zoekt hij naar directe samenwerking met telers om deze producten, in nauwe samenwerking met Joors, deze producten af te zetten bij supermarkten, AGF-winkels en markthandelaren. Dochter Maike droomt er stiekem van om een AGF-winkel te starten en wat is er makkelijker dan online beginnen. "Wie weet, hoe snel alles kan gaan."

Via de marktplaats van Facebook werden de eerste 5 pakketten die vader Jack had samengesteld verkocht. Social media en mond-tot-mondreclame doen hun werk. Deze week maken ze al 80 pakketten klaar en zien ze het aantal klanten via hun eigen website groeien. Het doel is om op te schalen. Nu doet Maike de webwinkel er als nevenactiviteit bij, maar als er eenmaal grote volumes worden verkocht dan zal haar droom wellicht werkelijkheid worden, wie weet met een fysieke winkel.

Maike heeft geen achtergrond in AGF, maar het virus is via haar vader wel overgesprongen. Door de nauwe samenwerking met haar vader leert ze snel en tot in de details bij. Jack heeft contacten gelegd om het aan het lekkerste Franse steenfruit te komen, dit in samenwerking met het AGF Platform Joors. Als dat straks in de pakketten komt, dan moet ervoor gezorgd worden dat het fruit niet naast de peren komt te liggen vanwege het prikgevaar van de perensteeltjes, om maar iets te noemen.

Voorbeeld van een groentepakket

Kwaliteit en een 'hoog lekker gehalte' staan voorop, maar dan wel voor een scherpe prijs. Voor € 13,95 stelt Jack wekelijks een fruitpakket samen van 7 tot 10 fruitsoorten en voor € 12,95 een groentepakket met minimaal 7 soorten groenten/snackgroenten. Die scherpe prijs is een uitdaging, zeker dit koude voorjaar waar de producties niet zo groot zijn. “Ik zou graag asperges in het groentepakket hebben, maar dat is met de huidige prijzen niet te doen. We verdienen er trouwens momenteel nauwelijks iets aan, maar je wilt er natuurlijk geen geld op toeleggen”, zegt Jack.

Klanten zijn heel tevreden over deze keuze en staan verbaasd over de hoeveelheid en kwaliteit. Jack: “Sommige klanten krijgen het in een week niet op, omdat het zo vers is kunnen ze het minimaal en sommige producten wel twee weken bewaren. Maar we hebben al bedacht dat we ook pakketten gaan verkopen voor kleinere huishoudens.”

Maike en Jack gaan het concept Fruithuis.nl verder optimaliseren en opbouwen en nodigen ook andere ondernemers uit om aan te sluiten. “Het is een gat in de markt. We hebben al contact met iemand in Noord-Holland die zoiets ook wil opzetten en ik we zouden ook graag andere ondernemers helpen met het opzetten van online AGF verkoop”, besluiten Maike en Jack. "Maar laten we eerst onze focus houden op de groei van Hetfruithuis.nl en genieten van ons succes."

Voor meer informatie
Maike Nijboer
T: 06-23128282
Jack Nijboer
T: 06-10925598
Het Fruithuis
info@lokaaldelekkerste.nl 
www.hetfruithuis.nl