Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Greenyard, De Groentekok en We're Smart World slaan handen in elkaar

Greenyard heeft een vijfjarig partnerschap ondertekend met We’re Smart. Voor de komende vijf jaar zullen ze samen duurzame en gezonde voeding verder versnellen, door de pure kracht van planten helemaal te ontsluiten. Ze bundelen hun krachten om consumenten wereldwijd aan te moedigen slimmere dieetkeuzes te maken en tegelijkertijd hun ecologische voetafdruk te verkleinen, zo melden ze.

"Beide organisaties hebben dezelfde ambitie: de transitie naar gezondere voeding voor iedereen versnellen. Daarom ondersteunen ze consumenten, onder meer door het delen van makkelijk te bereiden pure plantaardige gerechten via diverse kanalen. Daarnaast zullen Greenyard en We’re Smart de komende jaren ook samenwerken aan innovaties op het gebied van pure plantaardige voeding."

Inspiratie en innovatie: mensen helpen om gezonder te eten 
De vijfjarige samenwerking omvat een reeks initiatieven die het gebruik van groenten en fruit aanmoedigen en voedselverspilling tegengaan. We're Smart stelt haar netwerk van experts op vlak van pure plant(aardige)voeding ter beschikking om samen nieuwe producten te ontwikkelen voor Greenyards klanten. "Daarbij gaan ze altijd uit van de behoeften van consumenten: gebruiksvriendelijk, gemakkelijk te bereiden, van de hoogste kwaliteit en lekker."  

"Het moment is nu. De omschakeling naar een gezonder en duurzamer voedselsysteem versnelt, wereldwijd. ‘Pure-plant food’ ervaringen, dicht bij het oorspronkelijke gewas en gebaseerd op de natuurlijke kracht van groenten & fruit zijn de enige weg vooruit voor mens en planeet," aldus Hein Deprez, oprichter en co-CEO van Greenyard. "Onze samenwerking met We're Smart is voor ons een unieke manier om samen te werken met een gelijkgezinde organisatie die zich inzet voor het bevorderen van gezonde, duurzame en ecologische voedingskeuzes. Door onze gedeelde expertise in de plantaardige keuken en duurzaam voedsel te combineren, zullen we consumenten inspireren om slimmere voedselkeuzes te maken en tegelijkertijd hun eigen ecologische voetafdruk te verkleinen." 

Partnerschap voor een gezondere toekomst
We're Smart, opgericht door De Groentekok Frank Fol, erkent en promoot individuen, restaurants en bedrijven die groenten en fruit centraal stellen in hun keuken. De organisatie is één van de officiële ‘SDG Voices’ voor de ‘Sustainable Development Goals’ van de VN. Haar filosofie sluit perfect aan bij Greenyards inzet voor een gezondere toekomst. Greenyards partnerschap met We're Smart ondersteunt dan ook de missie van het bedrijf om gezonde, gemakkelijke en duurzame voedingsopties te bevorderen. 

Frank Fol, de oprichter van We're Smart, stelt: "Groenten en fruit hebben nog nooit zo hoog op de agenda gestaan, of het nu is in het debat over ons klimaat of over onze gezondheid. Het is niet meer dan logisch dat We're Smart en Greenyard hun krachten bundelen. Greenyard is een wereldleider in pure plantaardige voeding en bereikt dagelijks miljoenen consumenten met gezonde, lekkere en gebruiksvriendelijke producten. Samen hopen we nu nog meer chefs, consumenten thuis, food start-ups en food serviceproviders te inspireren om groenten en fruit centraal te stellen in hun keuken. Samen zullen we de rol van puur plantaardig voedsel voor mensen over de hele wereld verder vergroten. Dat zullen we doen door een creatief en aantrekkelijk aanbod op de markt te blijven brengen en daarmee samen een duurzamere en gezondere wereld te creëren." 

Eerste initiatief vandaag gelanceerd, meer volgen

  • Greenyard lanceert 4 mei een nieuw eigen Instagram-kanaal - @greenyard.stories om eindconsumenten te inspireren over hoe ze heerlijke, duurzamere en gezonde maaltijden kunnen maken. Het platform zal ook pure plantaardige recepten bevatten van De Groentekok Frank Fol.
  • Samen met Frank Fol en zijn netwerk van chefs zal Greenyard inspiratiesessies opzetten voor haar eigen chefs en productontwikkelaars om gezamenlijk nieuwe producten te ontwikkelen voor Greenyards klanten die inspelen op de behoeften van consumenten op gebied van pure plantaardige voeding. 
  • Hein Deprez, oprichter en co-CEO van Greenyard zal het voorwoord schrijven voor het komende Radilicious Boek, een inspirerend kookboek van We're Smart. Hierin geven de 20 beste Europese plant-based chef-koks hun visie op de toekomst van voeding en vertalen ze die ook in diverse inspirerende plantaardige recepten.
  • De jaarlijkse We're Smart Green Guide krijgt Greenyard als naamsponsor. Dit is een culinaire gids met de beste groenten- en fruitrestaurants ter wereld, gerangschikt van 1 tot 5 "Radijsjes". De We're Smart Awards eren ook elk jaar de beste restaurants en organisaties.

Voor meer informatie:
Greenyard
info@greenyard.group    
www.greenyard.group    

Publicatiedatum: