Ultraviolet Group, bekend van het luxe lingeriemerk Ultraviolet, en in 2020 opgericht door CEO Annique van der Zande, heeft een investering van 1,6 miljoen euro opgehaald bij ondernemer Shawn Harris van Orange Wings Investments. De investering zal vooral aangewend worden voor verdere internationale expansie en naamsbekendheid van Ultraviolet , groei van het zustermerk Sapph, de lancering van Ultraman en de opening van nieuwe merkwinkels.
In 2020 werd Saphh onderdeel van de Ultraviolet Group en vond er een grote reorganisatie plaats binnen het merk. De focus is volledig verlegd naar merkbeleving; om het merk en de organisatie voor te bereiden op groei in de komende jaren. Zo zijn alle outletwinkels gesloten en zijn merkwinkels voor de volle prijs teruggekeerd. In 2021 en 2022 heeft Ultraviolet Group geïnvesteerd in een eigen magazijn, op deze manier kan kwaliteit en persoonlijke aandacht bij elke bestelling gegarandeerd worden. Daarnaast is er geïnvesteerd in een nieuw ERP-systeem en is het webshop platform verbeterd.
Internationale expansie: groeimogelijkheden in Europese en MENA-markten
De investering van Orange Wings zal voornamelijk worden gebruikt voor de groei van Saphh en Ultraviolet en voor de lancering van Ultraman. Ultraman, gelanceerd in mei, is een luxe bodywear-collectie voor mannen geïnspireerd op Hawaïaanse invloeden met een exotische, krachtige vibe. Er zijn grote groeiplannen op beide B2C-niveaus met uitbreiding van webshops in verschillende landen, waaronder de MENA-regio. Vanaf april gaat een volledige Arabische webshop en operatie live in 7 Arabisch sprekende landen. Voor dit jaar staan ook Franse webshops en de lancering voor de UK en USA op de agenda. Ook voor de komende jaren staat de opening van nog eens 7 brandstores op de agenda.
“Met de investering van Orange Wings Investments komen een aantal langgekoesterde dromen uit: drie labels, waarvan nu eindelijk een herenondergoedlijn. Daarnaast kunnen de groeiplannen zorgen voor nog meer fysieke verkooppunten, zoals de nieuwe brandstore in Antwerpen en een pop-up in Amsterdam. De strategische ambities zijn groot; zo zie ik graag de omzet verdubbelen in 2023. Daarom ligt de focus op het uitdragen van de merkmissie en beleving van SAPPH en ULTRAVIOLET. Door onze retailactiviteiten uit te breiden krijgen de merken meer zichtbaarheid bij de consument. We willen laten zien dat een luxe uitstraling met mooie producten en een groot maatassortiment mogelijk is tegen een betaalbare prijs, en dat de koopervaring waarbij de juiste productkeuze voor de klant centraal staat centraal staat.” - zegt Annique van der Zande.
Shawn Harris van Orange Wings Investments merkt op: “Annique is zeer getalenteerd en kent de lingerie-industrie door en door. Ze heeft aan alle kanten van de productie in Azië gewerkt, heeft teams geleid in grote multinationals en runt sinds een paar jaar haar eigen bedrijf. Met de steun van Orange Wings kijk ik er erg naar uit om samen te werken om hun drie merken te versterken en vleugels te geven.”
De brand store in Antwerpen opent 17 maart in de Leopoldstraat pal naast het luxueuze Botanic Sanctuary Hotel. Op 18 maart opent er een pop-up op het Rokin in Amsterdam, vlakbij het Adyengebouw.