Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

King Courgette, grootste courgette-exporteur van Almeria

Twee jaar geleden besloot de familie Escobar-Castañeda, eigenaren van de merken King Courgette en Queen Aubergine, hun bedrijf volledig om te vormen en hun telers op te nemen in een gemeenschappelijk project van transformatie naar duurzaamheid en digitale transitie.

Bijgevolg werd het bedrijf Berdea opgericht en het bedrijf begon snel te groeien in het aantal gespecialiseerde telers van courgettes en aubergines. Het bedrijf heeft zijn aantal gecertificeerde telers met GlobalGAP, GRASP en Spring aanzienlijk uitgebreid tot een totaal van 150 ha teelt in Almería en is daarmee de meest relevante gespecialiseerde leverancier van courgettes in Europa geworden.

"Onze strategie was gericht op het creëren van een aantrekkelijk bedrijf voor jonge telers die een echte impact willen maken in de tuinbouwsector om de milieuduurzaamheid ervan te garanderen," verklaart José Luis Escobar, commercieel manager van deze merken.

Volgens José Luis is de consumptie van courgettes de afgelopen jaren aanzienlijk toegenomen dankzij een betere en bredere beschikbaarheid. "De afgelopen jaren hebben retailers meer aandacht besteed aan de kwaliteit en het uiterlijk van courgettes. Bovendien is courgette erg veelzijdig in de keuken en past het bij veel gerechten. Hoewel het niet wordt beschouwd als een basisproduct, nemen consumenten steeds meer courgettes op in hun dieet. In de afgelopen seizoenen waren de prijzen voor courgettes en aubergines relatief hoog, zodat meer klanten op zoek zijn gegaan naar producten van goede kwaliteit en in deze context hebben gespecialiseerde telers zoals wij een belangrijke rol gespeeld."

"Hoewel niet veel mensen Berdea kennen, staan onze meest bekende merken op de markt, King Courgette en Queen Aubergine, bekend om hun eersteklas kwaliteitsnormen en handmatige verpakkingsprocedures. En dit is nog steeds een belangrijk kenmerk van deze merken," merkt José Luis op.

"Er is geen andere manier om AGF zonder littekens, vlekken en andere kleine gebreken te garanderen, aangezien courgettes en aubergines in vergelijking met andere producten delicaat zijn. Wij zijn een op de retail gericht bedrijf, dus we houden altijd rekening met de consument. Onze producten hebben meer rotatie in de winkel en gaan meer dagen mee, omdat we kunnen garanderen dat elk stuk door onze verpakkers is gecontroleerd," voegt hij eraan toe.

"Momenteel is Berdea meermaals erkend als een voorbeeld van digitale transformatie en duurzaamheid in de tuinbouwsector, zoals de Spaanse bank BBVA, waarmee ze een nationale marketingcampagne hebben georganiseerd om bedrijven uit de primaire sector aan te moedigen hun bedrijven te transformeren om ze aan te passen aan het nieuwe tuinbouwtijdperk. Wij zijn een van de eerste bedrijven die in de tuinbouwsector is overgestapt op elektrische mobiliteit door in onze pakstations uitsluitend groene energie te gebruiken."

Voor meer informatie:
BERDEA SAT
José Luis Escobar Jimenez  (ES)    
jlescobar@berdea.es  
José Luis Escobar Castañeda (ENG) 
jlec@berdea.es 
Rocio Escobar Castañeda (FR)  
rocioescobar@berdea.es          
Pieter de Jong (Sales office in Nederland)
pieter@chainn.nl 

Publicatiedatum: