Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rijk Zwaan en IG International introduceren Sweet Palermo in India

Het Indiase handelsbedrijf IG International gaat samen met groenteveredelingsbedrijf Rijk Zwaan Sweet Palermo introduceren op de Indiase markt. De zoete puntpaprika’s in vier kleuren passen bij het streven van het internationale handelsbedrijf om consumenten te verrassen met kleurrijke, verse en gezonde kwaliteitsproducten. De aansprekende zoete smaak, de veelzijdigheid en de voedingswaarde zijn de drie belangrijkste kenmerken van Sweet Palermo. Tijdens de Fruit Logistica in Berlijn werd de samenwerking ondertekend.

IG International is een van de grootste importeurs van vers fruit in India. In ruim vijftig jaar bouwde het bedrijf een efficiënte toeleveringsketen op voor het leveren van vers fruit van hoge kwaliteit, onder meer bosbessen, appels, dragonfruit, kersen en kiwi's. Het heeft een sterke positie in 27 Indiase steden en bezit eigen koelhuizen en koelwagens. Naast import neemt IG International steeds vaker het initiatief om producten lokaal te laten telen zoals nu met Sweet Palermo. Het past bij de visie van Gian Chand Arora, de charismatische oprichter van het bedrijf, die zo een sterke basis opbouwde in de wereldwijde handel.

Aansluiten bij wensen van Indiase consument
Tarun Arora, de jongere telg van de Arora-familie, leidt nu het jonge team met een innovatieve en moderne visie. Hij vertelt waarom Sweet Palermo hem zo aanspreekt. “De Indiase markt heeft behoefte aan gezonde en voedzame producten. Bovendien houden Indiase consumenten van een zoete smaak en zijn zij geïnteresseerd in lekkere en gezonde snacks. De unieke kwaliteiten van Sweet Palermo sluiten daar precies bij aan. Het is een gezond en veelzijdig gemaksproduct met aantrekkelijke kleuren.”

Arora licht toe hoe de samenwerking met Rijk Zwaan eruitziet. “Gezien de marktsituatie in India, hebben wij behoefte aan achterwaartse integratie. Om jaarrond premiumkwaliteit product te garanderen, willen we Sweet Palermo lokaal in India telen door één teeltbedrijf. Het is namelijk belangrijk dat de teelt van deze zoete puntpaprika’s plaatsvindt met de nieuwste productiemethoden. Het agriteam van IG International gaat dit doen in samenwerking met het lokale en internationale team van Rijk Zwaan.”

Samenwerken bij de promotie
IG International en Rijk Zwaan gaan niet alleen samenwerken bij de teelt, maar ook bij de promotie van het merk. Met elkaar gaan zij de consument bewust maken van de zoete smaak en gezondheidsvoordelen van Sweet Palermo. “Omdat het zo’n nieuw en uniek product is, zetten we onze marketing - en promotieteams in om consumenten face-to-face te ontmoeten en hen te inspireren met recepten. Dat doen we ook online: bij e-commerceplatforms, Instagram en vele andere kanalen. De ervaringen van Rijk Zwaan met promotie in andere landen helpen daarbij. Als we Sweet Palermo op de juiste manier bij de juiste klanten onder de aandacht brengen, kunnen we een vraag voor een lange periode genereren”, licht Arora toe.

Gezonde toekomst
Ajit Kumar Bisoi, Chain Manager bij Rijk Zwaan India ziet uit naar de samenwerking. “Eerder hadden we al contacten over het premium meloensegment van Rijk Zwaan. Wij zijn blij dat IG International de stap heeft gezet om het assortiment uit te breiden met onze zoete puntpaprika’s. Een partnerschap met zo’n belangrijke speler is voor ons bijzonder waardevol. Zo werken we samen aan een gezonde toekomst van India.”

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan Nederland 
rijkzwaannederland@rijkzwaan.nl      
www.rijkzwaan.nl  

Publicatiedatum: