Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Soren Toft, CEO van MSC

"Mondiale karakter van de handel zal overheersen"

Soren Toft, CEO van MSC, gaf dit jaar voor het eerst tijdens de Transpacific Maritime Conference, bekend als TPM23, een gedetailleerd overzicht van de aanhoudende groei van het bedrijf, de verwachtingen voor economisch herstel en de inspanningen om duurzame scheepvaart te realiseren.

De jaarlijkse TPM-conferentie, die plaatsvond in Long Beach, Californië, is een van de grootste en meest belangrijke evenementen voor de aanbodketen en logistieke sector. Het was de eerste volledige fysieke bijeenkomst voor TPM sinds de Covid-uitbraak.

"De wereld heeft door de crisis in de toeleveringsketen gezien hoe belangrijk de logistiek en de scheepvaartsector werkelijk zijn; wij houden de wereldhandel in beweging," zei Soren in een interview met Peter Tirschwell van het Journal of Commerce. "Het heeft echt de fundamentele rol laten zien die we hebben en klanten denken nu na over hoe ze hun toeleveringsketen zo veerkrachtig mogelijk kunnen maken voor de toekomst."

Na de pandemie, die volgens Tirschwell "voorbij" was toen hij het evenement van dit jaar opende voor een recordaantal van 3500 deelnemers, zijn de toeleveringsketens en de vrachtmarkt genormaliseerd en zou de wereldeconomie in de tweede helft van het jaar enige verbeteringen moeten vertonen, aldus Soren.

De containervaart zal als basis dienen voor de groei van de internationale handel en commercie en "de wereldhandel zal overwinnen" ondanks de verstoringen van de Covid en geopolitieke factoren, aldus Soren. "De wereld zal geglobaliseerd blijven, maar met een meer gedistribueerde aanbodketen," zei hij.

MSC heeft de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in de vernieuwing van zijn vloot en zal miljarden blijven investeren om ervoor te zorgen dat het een langetermijnpartner voor klanten kan blijven, aldus Soren. MSC geeft er de voorkeur aan haar eigen schepen te exploiteren en zal het aandeel gecharterde tonnage in haar vloot in de komende maanden waarschijnlijk laten afnemen.

In het algemeen kan het effect van de verbetering van de operationele efficiëntie van de vloot om te voldoen aan de CO2-intensiteitsindicator (CII) van de VN-IMO 7 tot 10% van de wereldwijde capaciteit van de containervloot opslokken, zei hij.

Gevraagd naar de toekomstplannen van het bedrijf, erkende Soren dat de wens van MSC om de hele markt te bedienen afwijkt van de strategie van sommige andere vervoerders. "Wij baseren ons op wat de klant wil, niet op wat wij willen aanbieden," verklaarde hij. Het bedrijf blijft zich inzetten voor langetermijnpartnerschappen en investeringen die ver in de toekomst kijken, voegde hij eraan toe, maar hij weigerde specifieke details over de strategie van het bedrijf bekend te maken.

Voor meer informatie:
Mediterranean Shipping Company
12-14 Chemin Rieu Geneva
CH-1208 - Zwitserland 
+41 22 703 8888

Publicatiedatum: