Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Finò

"Consument is op zoek naar acties"

Dat de consumptie in het algemeen in een neerwaartse spiraal is terechtgekomen, is niets nieuws. En dat lezen we niet alleen van de statistieken af, ook handelaren beamen het. Waar ze vroeger drie pallets leverden, zijn het er nu maar twee of soms zelfs minder. Maar volgens Marco Babbi, salesmanager van het Italiaanse Caligari&Babbi, tekenen bepaalde bestedingspatronen zich steeds duidelijker af. 


Vittorio Caligari en Marco Babbi

"Een steeds bredere groep van consumenten kijkt naar welke producten in promotie zijn in plaats van naar het thuis opgestelde boodschappenlijstje. Wanneer momenteel een promotie wordt gedaan, gaat de verkoop vaak maal vijf, terwijl dat jaren geleden slechts maal twee of drie was. Dat is geen probleem als tenminste elke schakel in de toeleveringsketen zijn brood kan verdienen." 

"Maar er zijn ook de premiumlijnen die nog steeds hun doelgroep van consumenten zonder budgetproblemen blijven behouden. Het zijn de klanten die altijd op zoek zijn naar het verfijnde product, met de beste verpakking en service."

Wat het verpakkingsthema betreft, gaat Babbi akkoord met Sophie Guillin, directeur van de Guillin groep, die medio februari een onderzoek had gepresenteerd die de groep had uitgevoerd onder haar klanten. "Ze zei dat de resultaten heel duidelijk waren: 60% van de bedrijven die van plastic waren overgestapt op een alternatief betreurt een toename van het afval van gemiddeld 45%. Ruim 40% heeft de omzet met gemiddeld meer dan 25% zien dalen, terwijl het alternatief zelf ook tussen de 30% en 60% meer kost dan plastic." 

Het nieuwe pand van Caligari&Babbi, enigszins futuristisch voor een groente- en fruitmagazijn 

"Momenteel komt onze venkel uit Zuid-Italië en de afzet is niet alleen op de Italiaanse markt gericht. Het is geen bijzonder goede periode, maar we proberen waarde toe te voegen aan het product om toch winstgevend te kunnen werken."

Voor meer informatie:
Caligari & Babbi srl
Via Pietà 77
Savignano su Rubicone (FC) - Italië
Tel: +39 (0)541 942599
commerciale@ortofruttacaligari.com
www.finocchioitaliano.com

Publicatiedatum: